Jump to content

Til Jul Ønsker jeg meg ...


Divemaster

Recommended Posts

Det STØRSTE ønsket mitt er:en mere delaktig og engasjert rederinne for de kommende årene på sjøen.

 

I år har det vært båtbruk på fruens betingelser. Kokt kaffe, spist, mens vi noen ganger bare har ligget i havna.

Også endel frokostturer, er som regel rolig på sjøen om morgenen.

Kveldsturer med vennepar, damene sitter og hygger seg med vin + tilbehør.

 

Dette har virket for oss. (Nå spanderer fruen ankervinsj.) :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Julaften kom litt tidlig hos meg i år..

Hjemme ligger nå følgende klare for montering:

- 2 stk 110amp fritidsbatterier..

- div. nye strømskinner, sikringer osv.

- 1 stk skillerele

- 2 stk fender holdere

- komplett sett Trimplan..

- Komplett Engbo Midi 200 ankervinsj, bruce kopi dregg, 150m tau, osv..

 

Dette ligger hjemme nå og klar til montering.. så om nissen skulle komme med noe til meg til jul måtte det være en som kunne montere det for meg :flag:

 

hmm :confused: hva annet kan jeg ønske meg til jul.. jo.. oppdaterte sjøsport kart og slike ting.. :-D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Er det ingen som ønsker seg en Bavaria til jul da?

 

 

Det er det nok mange som gjør, bliss x. Men det er mange som ikke tør å innrømme akkurat det.

 

Men noen av oss tør innrømme det, og sågar uten å skjemmes over det! Samtidig må det vel innrømmes at hvis jeg kunne valgt en annen type seilbåt, ja så er det stor sannsynlighet for at valget hadde falt på en annen. Tviler på at det er 30 dagers full bytterett, selv på en Bavaria, så får jeg en så tar jeg den imot med glede og tar den i bruk så fort våren kommer!

 

:flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at signaturen Mathilde hadde hatt det greiere dersom han hadde realisert tre ting:

 

-Båteiere flest har ikke Bavaria.

-Båteiere flest har ikke lyst på Bavaria.

-Han bør ikke forsvare kjøpet sitt i tråd etter tråd.

 

Men dersom jeg hadde fått en gratis i julepresang, og jeg ikke hadde hatt den Utrangerte, så hadde jeg nok seilt med den. Men jeg hadde ikke brukt penger på det.

Link to post
Share on other sites

Lagt til: La henne få lov til å være med å bestemme hvordan det skal se ut ombord. Ta henne med på råd.

 

Her ligger hemmeligheten (for dem som ikke har oppdaget det ennå). I en annen tråd ble det diskutert hvor mye nips og pynt man skulle "tillate" ombord. Hallo! Poenget er at dette er damenes område, så det bør vi ligge langt unna!

Link to post
Share on other sites

Her ligger hemmeligheten (for dem som ikke har oppdaget det ennå). I en annen tråd ble det diskutert hvor mye nips og pynt man skulle "tillate" ombord. Hallo! Poenget er at dette er damenes område, så det bør vi ligge langt unna!

 

Når nøden er størst er viljen til å være i båt nærmest.

 

Mine råd til å få en motvillig frue ombord var ment som en nødløsning. Eller kanske en ABC?

Man behøver slett ikke oversvømme båten med all mulig nips fordi en kvinnehånd styrer ombord. (Egen erfaring)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Man behøver slett ikke oversvømme båten med all mulig nips fordi en kvinnehånd styrer ombord. (Egen erfaring)

Jeg minner om det faktisk finnes fornuftige damer. Kanskje til og med de fleste. Min erfaring er at kvinner som regel er langt flinkere enn oss til å gjøre det koselig rundt seg, også i båt. Jeg har meget god erfaring med å overlate ansvaret for indretjenesten til den kvinnelige delen av mannskapet ..

Link to post
Share on other sites

Hvis noen, mot formodning, skulle ønske seg noe til båten til jul så er det 25% julesalg 1. og 2. desember hos Seasea på Rud i Bærum. Gjelder alt bortsett fra elektronikk og kampanjevarer!

 

Fint om noen kunne videreformidle denne meldingen til Sydvesten da jeg er bekymret for at han ellers ikke vil se den! :lol:

 

:cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...