Miss Amalie Svart 22.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Super beretning, og jeg tror de aller fleste kjenner seg igjen uansett type båt. Det med merker på båt, duppedingser etc. er fort noe som er en besettelse i kjøpsøyeblikket og i løpet av den lange vinteren. Men, om sommern ute i båt er merkehysteriet glemt og båtgleden og kosen tar over Men, både kapteinen, Admiralen og matroser liker seg best når hun føler seg trygg og ting fungerer da... Har ingen erfaring med din båttype, men små uheldige detaljer som påpekes i tester kan fort bli svært viktige og gi negative stemning ombord (kondens, motorstøy, tid til havn i drittvær, batterikapasitet, lukt, etc...) Hei! Jeg er veldig enig med deg, og tester leser jeg! Og hjemmesiden avslører sikkert en nokså lidenskapelig holdning til kofort, løsninger og det å "være båtmann"? Men, jeg må nok si jeg har mer lyst til å prise gledene enn å skulle dra med meg "andres negative utsagn" om "MITT MERKE" som en slags jeg-har-ikke-mindreverds-komplekser -for-båtvalget-mitt-forsvar. Stygglang forklaring "Nå sier jeg noe positivt om mitt merke, så velkommen til å ta meg alle dere slemme!" Det er mitt eget ordvalg som bestemmer hvordan gleden og stoltheten over hvilke flotte muligheter vi har til å nyte livet i Norden, kommer fram. Ikke sant? Dette var bare mitt lille bidrag til å glemme sårheta, og ta fatt på gledene vi venter på! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
erlinghm Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 fantastisk bra fortellinger - det er ikke lett å få lagt seg her - nå kan vi nyte alle våre historier gjennom vinteren og vite at neste sommer blir like herlig..... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Amalie 36 - det er nok flere enn dere som har hatt en slitsom ferd fra Vinga til Sæby. Tilbaketuren - var den like "spennende"? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Amalie 36 - det er nok flere enn dere som har hatt en slitsom ferd fra Vinga til Sæby. Tilbaketuren - var den like "spennende"? Joa, skulle nok likt å høre det, hva? Den kan komme siden, men et stikkord er en gammel svenske som syntes at alt mindre enn 50 meter dreggetau ute, er for lite.... Den hadde'n for sikkerhets skyld lagt på skrå bak meg og nabo'n, inne i bassenget på Læsø..... Ikke lett å få øye på når vi skal bakke ut klokka fem om morra'n...... kommer siden... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
roaldbj Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Gleder meg, neste år får du ta turen innom Anholt, der er det virkelig spennende midt på sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 (redigert) Sitat: (Ben Sin @ 22.11.07 20:18) Hadde vært digg med en tråd full av båtgleder, og fri for båtmerker. Ja, supert vi vil ha mer av seilopplevelser og turberetninger. Selv har jeg vært aktiv i dikusjoner ang merker, men det er nå en interessant del av båtlivet slik jeg ser det og betyr ikke at vi ikke er like happy når vi er på tur som dere som ikke er opptatt av båter. Vel, når båten er i havn skal det komme rapporter fra meg også, jeg har til og med planer om vinterseilas siden båten ligger på vestlandet så det kan jo være interessant for dem som bor østpå og kanskje ikke har anledning...?? Bilder er viktig i slike beretninger... Redigert 23.November.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Ja, supert vi vil ha mer av seilopplevelser og turberetninger. Selv har jeg vært aktiv i dikusjoner ang merker, men det er nå en interessant del av båtlivet slik jeg ser det og betyr ikke at vi ikke er like happy når vi er på tur som dere som ikke er opptatt av båter. Vel, når båten er i havn skal det komme rapporter fra meg også, jeg har til og med planer om vinterseilas siden båten ligger på vestlandet så det kan jo være interessant for dem som bor østpå og kanskje ikke har anledning...?? Bilder er viktig i slike beretninger... Ligger hele året på vannet jeg også, så det blir turer i vinter. Så vi får dele noen bilder! Ha en flott vintersesong. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Midt i Kattegat, mens laknene hviler ut i stanga! Kan man tenke seg noe bedre? ....eller en "kose-kryss" i lettvær? Fullstendig uten polar-diagrammer Og de absolutt fineste stundene, er når jeg rusler rundt på brygga på Læsø kloken halv seks. Ser på soloppgangen og venter på rekebåten.... Da er livet herlig! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Sydvesten Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Vinterbilder har man selvsagt... 16. januar 2007 Langesundsfjorden 17. januar 2007, hjemmehvan og stabil vind over 40 knop, utriggerne bøde av ved drøye 50 knop på tvers 1. eller 2. påskedag etter hjemkomst fra påskeferien på Koster Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CB. Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Flotte bilder av en fin båt. Huff, jeg ønsker meg sol og sommer igjen Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Enzo Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Hvordan min kone fikk smaken på sjølivet Et lite kåseri før helgen Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 (redigert) Deilige vinterbilder, heftig bilder fra båtplassen din forresten, må si jeg syns det så ut som den lå utsatt til. Imponert dersom du har klart å bakke inn båten i den vinden... Ha en flott vintersesong Det blir først neste vinter siden jeg først får båten i april/mai 2008... I mellomtiden får jeg kose meg med bildene deres... Tok opp Ynglingen jeg har sammen med naboen for et par uker siden og etter det har vi selvsagt hatt masse fine kvelder, men, men... Redigert 23.November.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Mens vi ventær på vinter'n og det som måtte komme, så sjekker jeg utstyret Sist det kom litt for mye av døm kalde, så ordnet nabobåten denne. Virka helt supert, men i år blir det "propell". Så har jeg en slik i reserve Men så er det slett ikke så lenge til sommer'n Kjærringa mente jeg børte illustrert det innlegget litt bedre, og da ble jæ i tvil igjen. Nå blir vi vel stempla og vurdert som unormale likevel? Men pytt au, hvorfor væra sjælhøytidlig når detta er alt vi lengter etter hele mørketia? Jeg påstår fremdeles at det er helt unormalt å være midt ute i havet uten laken i stanga Perfekt for den grønne? Trur kjølevannet fra den er mer i bevegelse enn hele Kategat til sammen Etterhvert ble jæ rett og slett usikker på hva for tekstiler som var mest unødvendige, gett.... laken i stanga, eller stanga uten laken ? Denna kroppen har ikke fått for mye sol i sommer nei så vi får ta med oss all den uhøytidelige moroa og kosen vi kan i 2 knop! Resultatet lar ikke vente på seg når sola får gjort sitt , men hva er vel bedre enn å trøste seg med den luksusen vi kan shoppe 20 meter fra båten i Skagen? Ikke gidder jeg og brutter'n å sitte på ei fullstappa brygge, når vi kan ha det som grever (sjøulker i høy potens) i egen båt (les: sol-flyktningær) Høy kosefaktor, æ'kke det noe vi lager sjæl a? Gledelig helg! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Hvordan min kone fikk smaken på sjølivet Et lite kåseri før helgen Glitrende! Den var tatt på kornet! Takk, gjerne fler sånne. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ben Sin Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 (redigert) Takk for flotte skildringer Amalie 36. Herlig lesning når kuldegradene hoper seg opp utenfor og dagslyset kun viser seg i beste arbeidstid.... Har selv hatt fantastiske opplevelser på sjøen. Også i svært enkelt utrustede fartøy. Et bilde som stadig gir meg glede langt gjennom ryggmargen er dette fra en av våre første ferier i båt. Da hadde vi en Fjord fra 1971. Bedre blir det liksom ikke. 30 knop på flatt vann på vei mot dengang ukjente farvann. (forøvrig den eneste dagen i løpet av 14 dager været var slik ) Ikke noe å si på glansen i 30 år gammel gelcoat. Etterhvert har plassen blitt større og komforten bedre, men følelsen den samme. Ben Sin Redigert 23.November.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Nydelig bilde Ben Sin! Kan det være tatt i det du runder Larkollen, med baugen mot Rauer og Engelsviken? Nordre Sletter på styrbord? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ben Sin Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Dæven du er god!! Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Mye flotte bilder i tråden nå. Fint at dere koser dere med båtene deres og at de blir brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Dæven du er god!! Ben Sin Båten i Lervik skjønneru! Og nærmest vokst opp i gresstustene på Sletter! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Synes det var en god ide å ha en tråd hvor vi kan minne hverandre om sesongen, på hyggelige uformelle bilder om ferieplassene og båtene våre! Kanskje også moderator kunne finne en mer passende tittel? Får ikke redigert. Forslag: Gode båtminner og ferieminner for "unormale" seilbåteiere! Bildet er fra Koster, Brevik i bakgrunnen! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Enzo Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Forslag: Gode båtminner og ferieminner for "unormale" seilbåteiere! Hva er kriteriene for å bli karakterisert som unormal seilbåteier og da kunne legge inn en story i denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 At vi kan ha en tråd uten å rakke ned på hverandres båtvalg! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Enzo Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Flott for da kan alle skrive her om vi ser bort fra enkelte med tysk båt som rakker ned på de som har gammel svensk båt Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Kjære Amalie 36. Kan jeg få lov til å skrive her, som unormal motorbåteier? (jeg kjenner mange med seilbåt altså....) Skal love å oppføre meg ordentlig! Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Enig med begge Seilbåt er vel egentlig skriveleif? Det er bare så mye koseligere med minner og tips som kan deles! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.