Jump to content

Koblingskjema i Autocadlight

JRK

Recommended Posts

Hei,

Ser i en annen tråd her at det spørres om program for å lage egne tegninger. For de som er så heldige å ha tilgang til Autocad kan man vederlagsfritt få min tegning så kan man jo kopiere, og få en god del gratis. Jeg har laget mine egne symboler som stort sett er i tråd med de fleste tegnestandarder.

Synes Lars Helgesen har noen av de beste innleggene i den tråden. Han sier at det beste tegneprogrammet er blyant viskelær og linjal. Uansett må man lage skisser av utstyret i egen båt før man kan bruke noe program, og da er det bare blyant som gjelder Alt på denne tegningen er håndtegnet på forhånd, og så komprimert i autocadtegningen

Etterhvert som jeg bygde opp Svanen (Kragerø 32), har jeg laget en meget bra tegning over alt det elektriske utstyret ombord, og her finnes det meste av utstyr. Det ligger sikkert 100 timer bak denne tegningen.

Har lagt ut denne jpg fila fra en PDF (håper jeg har gjort det rett):

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2802/koplingskjema.jpg

Om noen ønsker autcadfila, så må noen fortelle meg hvordan jeg kan publisere denne enkelt på nettet eller båtplassen

Jeg måtte installere Foxit Reader også: Foxit Reader

Gå inn på Download.com og les om hvilke erfaringer andre bruker har om dette programmet.

Tilføyelse:

Det er mulig Foxit Reader startet her hos meg etter kovertering (og ikke Adobe Reader) fordi det er Foxit Reader jeg bruker for å lese PDF-filer. Men det finner dere ut etter hvert.

PDF Creator er en demo (uten begrensning?), noe som blir å stå øverst til høyre i PDF-fila.

Edited by Zach (see edit history)

Du kan laste PDF Creator, kjekt program som er open-source og lisensiert som GNU GPL. Dvs gratis og lovlig å bruke. Dette er ikke en demo, full versjon.

Legger seg som en skriverdriver, slik at du velger utskrift og "PDF Creator" som skriver. Fungerer derved i "alle" program. Kan også være plugin i MS Explorer slik at du kan lagre web-sider direkte som PDF

Uansett, enkelt program i bruk.

Lastes fra http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ veld "download" grønn knapp, "Ghostscript" eversjon. Mulig at denne linken tar deg direkte til nedlastingen:: http://sourceforge.net/project/downloading...xe&11258916

Edited by eslettha (see edit history)

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Om noen ønsker autcadfila, så må noen fortelle meg hvordan jeg kan publisere denne enkelt på nettet eller båtplassen

Kan du ikke legge denne til i dokumentarkivet?

Evt. maile til Ingar så gjør han det?

Mvh

Geir

(Som en gang i fremtiden kanskje har tenkt å gjøre noe lignende dersom tiden og kunnskapene strekker til)

Edited by Geir (see edit history)