Akira Maru Startet 9.Februar.2004 Del på Facebook Startet 9.Februar.2004 I båten min sitter det en Status Marine 4. syl. (Peugeot) fra 1984. Noen som kjenner motortypen? Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Suzuki Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Peugeot har en mengde motorer. XD2, XD3, XD3T XU19 osv osv. Finnes mer opplysninger om slagvolum, effekt osv ? Hva med motorens merkeskilt ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Akira Maru Svart 9.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Ja, jeg har hørt om de forskjellige motorene. Jeg vet at dette er en 42 HK med 4 sylindre. Muligens 2 literen til Peugeot? Sitter i en Scand 25 Classic snekke. Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Ingar Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 I båten min sitter det en Status Marine 4. syl. (Peugeot) fra 1984. Noen som kjenner motortypen? Basis-motoren er den samme som Volvo MD-21, dvs en Indenor XPD 4/90.Eneste vesentlige forskjell er meg bekjent at Status-utgaven ikke har oljekjøler og et mer fornuftig effekt-uttak enn Volvos.... Har forøvrig brosjyren på motoren din, skal se om jeg kan få lagt den ut i løpet av kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Har ikke noe erfaring med Peugeot/Indenor i båt men i bil varer de nesten evig. Disse motorene, som alle med alu.topp, MÅ behandles pent før de har full driftstemperatur ellers sprekker eller vrir toppen seg. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Akira Maru Svart 9.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Basis-motoren er den samme som Volvo MD-21, dvs en Indenor XPD 4/90. Eneste vesentlige forskjell er meg bekjent at Status-utgaven ikke har oljekjøler og et mer fornuftig effekt-uttak enn Volvos.... Har forøvrig brosjyren på motoren din, skal se om jeg kan få lagt den ut i løpet av kvelden. Takk for tips! Dette var oppklarende. Glimrende! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Ingar Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Nå ligger den i dokument-arkivet. Som man kan se av brosjyren ble denne motoren markedsført av Sabb her i landet. Mens Volvo oppga effekten til 61hk ved 4500 o/min, opererer Vetus med 42hk ved 2600 o/min.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.