Jump to content

Drømmebåten

bliss X

Recommended Posts

Bilde    Windy 43 Thyphoon

Uten tanke på hva penger å fornuft betyr for en fattig stakker,og kun en drøm,måtte det blitt noe sånt som dette :smiley:..En vanvittig linjelekker og rå båt,med masse uteplass  nok inneplass og..uten å ha prøvd den, stoler jeg på brosjyra som sier den har sjøegenskaper i monn + aaalt det andre  til å ha en trivlig tur på fjorden :blush:...Og for å komme ned på jorda igjen..trives jeg godt med det jeg har,for i overkant av tre og en halv mill..blir sånt med drømmen...

...en fattig stakkar

Batdilla hevder: - Har du drømmer, er du ikke fattig. - Dreier drømmene seg til og med om båt, er du rik :smiley:! Er ikke drømming om oppnåelige og uoppnåelige båter også en fin del av båtlivet som gjør livet verdt å leve? Mine drømmer handler ikke så mye om båtmerke - mer om båttype. Og så har jeg ikke bare en bestemt båt jeg ønsker meg - det er flere... Slik ser drømmeflåten min ut etter at det skjedde en katastrofal feil hos Norsk Tipping som førte til at utbetalingen ble 35 millioner - hvorav alle tilfalt meg :blush:.

* Gummibåt

* Kano

* Tresnekke

* Sjark

* Mahognyracer

* Cabincruiser 35-45 fot m/fly

* Pinnebåt rundt 30 fot - type katamaran

* Offshore racer

* Formel 2 speedbåt

* Bobåt - type bobåten "Marie"

(Og selvsagt Sjømann 22 og Selco Selboy, da...)

Vi får se. Heter det ikke: Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?

Batdilla hevder: - Har du drømmer, er du ikke fattig. - Dreier drømmene seg til og med om båt, er du rik :smiley:! Er ikke drømming om oppnåelige og uoppnåelige båter også en fin del av båtlivet som gjør livet verdt å leve? Mine drømmer handler ikke så mye om båtmerke - mer om båttype. Og så har jeg ikke bare en bestemt båt jeg ønsker meg - det er flere... Slik ser drømmeflåten min ut etter at det skjedde en katastrofal feil hos Norsk Tipping som førte til at utbetalingen ble 35 millioner - hvorav alle tilfalt meg :sleep:.

* Gummibåt

* Kano

* Tresnekke

* Sjark

* Mahognyracer

* Cabincruiser 35-45 fot m/fly

* Pinnebåt rundt 30 fot - type katamaran

* Offshore racer

* Formel 2 speedbåt

* Bobåt - type bobåten "Marie"

(Og selvsagt Sjømann 22 og Selco Selboy, da...)

Vi får se. Heter det ikke: Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?

Jan hevder: Du har noen veldig kjente fine gullkorn der batdilla :blush:  drømmer er viktig!...men 35 milioner da!!??..drømte litt om å vinne kanskje 3 millioner  :lol:...Men har da kommet fra 10 fot og helt til 28 fot Båt nå da :wink:  

...men 35 milioner da!!??..drømte litt om å vinne kanskje 3 millioner

Tenkte jeg kunne trå til skikkelig. Koster lite det når det antagelig bare forblir en drøm. En del av den samme drømmen går også ut på å besitte så mye penger at, i tillegg til å anskaffe drømmeflåten, kan jeg også sky enhver form for arbeid i vanlig forstand og heller konsentrere meg 100% om båt. Jeg kommer da til å endre status til flåte-eieren som mer eller mindre hele tiden er å finne ytterst på en eller annen nøken ø' - et sted det er varmt og godt - hvor jeg sysler med litt fisking, sover en dupp når det passer seg slik - tar en :smiley: når jeg finner det riktig. Når jeg ikke driver med dette, befinner jeg meg enten i en av båtene, eller i nærheten av båtene hvor jeg driver med forefallende... :blush:

Drømmebåter er jo litt av hvert. Har de siste 3 årene gått rundt og drømt om en Gobbi 345. Grunne er at dette er en båt det muligens er mulig å skaffe seg pent brukt en gang i fremtiden. Båte er ideell for 2 voksen og 2 barn, er linjelekker som italienske båter er, og med en finish som er helt suveren. har sett på den på alle messene i nærheten av heimen, og blir like oppjaget hver gang. Se her: http://www.gobbi.no/

Dersom man skulle drømme ut av oppnåelige båter, tror jeg at Sealine S48 http://www.sealine.com/index_norm.phtml eller Chranchi Smeraldo http://www.cranchi.com/italiano/home.htm ,ville akkurat passe. De er heller ikke så store at jeg ikke kan håndtere dem. Men båtgleden finner man i alle størrelser og fasonger- heldigvis.

:smiley:

Hilsen Ludde

Jeg ser de fleste ønsker å få sine drømmer realisert i en og samme farkost....

Personlig har jeg flere behov og flere drømmer. Skal vi på ferietur, to voksne og tre barn, har jeg ett behov, skal jeg cruise med søndagskaffen har jeg et annet. Skal jeg fiske....osv.

Følgelig:

- NW390 m/Zodiac på hekken for ferie (større båt tror jeg ikke jeg fikser i uthavn, alternativet måtte være en 410 Commander, men den har ikke nok faste soveplasser, dessuten er finishen dårligere!)

- Fjord Terne 28 for kaffeturen, her kan en åpen sørlandssjekte være et alternativ med dunk-dunk-lyd

- Spissbåt (robåt i tre for koseturen fra brygga)

- Kajakk (treningskajakk) for morgentrimmen på flattvann

- Fiskebåt, vet ikke foreløpig....

Mvh

NW390

Har også en forkjærlighet for svensk kvalitet og fornuft.

Har vel flere båter som vi drømmer om. Her kommer både svenske, norske og finske merker inn i bilde .

Tidligere er det nevnt Storebro 410 Commander og Nord West 390 som ofte er i drømmene i tillegg til

Saga 29 HT og de finske Tristanbåtene.

Hvorfor?

Det er nok noe med designet som tiltaler, :confused: mye treverk, praktisk innredet og gode sjøbåter.

Noen av dem er også oppnåelige. :confused: :confused:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Oda!

Du skriver under:

Naturligvis skal vi ta avgjørelsene sammen! Men hva gjør jeg når mine ideer er best?"

Da må den avgjøre som har best vett. Sett fra de fleste på baatplassen er vel det mannen????

Da blir det vel den trefotsyke skippern som bestemmer?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Oda!

Du skriver under:

Naturligvis skal vi ta avgjørelsene sammen! Men hva gjør jeg når mine ideer er best?"

Da må den avgjøre som har best vett. Sett fra de fleste på baatplassen er vel det mannen????

Da blir det vel den trefotsyke skippern som bestemmer?

Skipperen bestemmer til sjøs.    :headbang:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Det koster heldigvis ikke noe å drømme...

...det er når man skal realisere drømmene at det koster! :fishing:

Her er ihverfall min store drøm

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

En Swan 45!

Kanskje noe i største laget, men kunne ikke se at de lager mindre idag. Det finnes ikke flottere båter på havet etter min smak. Slik elegans uten at det går utover hastigheten....

Uuuuuuuuhuuuuuu de er lekre!  :headbang:

Desverre kan jeg ikke si det samme om prisen. :cheers:

For dere som drømmer om det samme kan gå inn på Nautor Swan sin sider og drømme dere bort!

Jibb

Jeg seilte en Swan 53 fra Larkollensundet til Slagentangen i skarp slør ca. 10msek vind en gang for noen år siden. Seilte så skarpt at båten var tung å holde på roret. Fart 12-13 knop steady.

Man kan bli relegiøs av mindre!

Men egen båt for meg dreier seg om 30knop+, plass til familien og vakre linjer.

Akkurat nå er min drøm litt splittet mellom to ulike båter.

Windy 32 Scirocco

Bilde

Nimbus 33 Nova Coupe

Bilde

Vanskelig å bestemme meg for hvilken som er finest og passer best for oss. Gleder meg til å drømme videre på Sjøen for Alle. Det beste er at kona er på gli til å kunne akseptere en slik båt inn i familien.  :headbang:

Selvsagt hadde vært "kjekt å ha" denne 42-foteren

http://www.hardy-marine.co.uk/

Men klarer meg utmerket med 19-fotsutgaven av Bosun....

Ref. regel 3: "Min far sa alltid....." :

Det er kjekt å ha stor båt, men husk at du skal håndtere den også..

Han mente både på sjøen, vedlikehold OG økonomisk :-)

Min Hardy Regatta fraktes landet rundt på bilhenger og sjøsettes nesten hvor som helst.

HVIS jeg bytter, blir det til en i samme størrelsen.

(Kan ikke tenke meg å ha båt fast kun i den forblåste Trondheimsfjorden!! )

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 1 måned senere...

Dette må være båten for den som aldri blir enig med seg selv, (litt som Walter.... :confused:)  om å ha seilbåt, sjark eller motorbåt!  :fishing:Bilde

Tilsalgs i Sverige: http://www2.blocket.se/view/2269270.htm?l=0&c=1&city=0 - og med egen hjemmeside:  http://www.msavant.com/  Båten er forøvrig på 67' og koster 3,9 Mill.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 2 år senere...

Siden ingen har nevnt min drømmebåt, kommer den her: Nordhavn 47.

Bilde

Grunnen er enkel; den har alt jeg ønsker meg i en båt. God plass, gode løsninger og lavt støynivå. Som et lite eksempel hvor bra denne båten er innvendig, kan man jo legge ved et bilde av motorrommet. At det er full ståhøyde er vel unødvendig å legge til. I bakgrunnen skimtes reservemotoren, en Yanmar.

Bilde

Ut på tur! Og da mener jeg langtur ... Rekkevidden er på ca. 3000 nautiske mil, så det er bare å kaste loss!

Drømmenbåten er en Regina af Vindö 35 .

Den har et moderne skrog og en fornuftig rigg. Dekksalong, og stikker kun 1,60m .

Passe størrelse når man vil oppleve skjærgården. (Vindfanget er til å leve med)

Kunne godt ha valgt en større båt, men da sover jeg dårlig når jeg dregger, pga vindfang.

Mitt motto: Minst mulig båt, som inneholder alt man har bruk for ! :nono:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...