Jump to content

Da var båtførerbeviset skaffet.

isbjorn

Recommended Posts

Etter å ha vært på oppe på mørkeloftet å funnet fram vitnemålet fra 8 og 9 klasse på undomskolen (hadde båtførerprøven som valgfag) tok jeg en tlf til norsk test for å forhøre meg om framgangsmåten for å få båtførerbeviset, der fikk jeg besked om å sende dem kopi av vitnemålet, passbilde og adresse så skulle de sende meg et bevis i kredittkort format.

Etter en drøy uke kom beviset i posten med en giro på 280kr, det var enkelt og greit å ordne. :flag:

Redigert av isbjorn (see edit history)

Fikk også tilsendt nytt bevis etter å ha maila kopi av det gamle (som faktisk hadde vert i sjøen en gang for lenge siden, og var nesten uleselig) til test.no

Snubla tilfeldigvis over en test på www.dinside.no med noen spørsmål fra båtførerprøven i sommer, kansje flaks siden det er "100 år" siden eg tok båtførerbeviset, men eg skåra full pott. :cheers::flag::lol:

MVH

Leidulf

Redigert av Leidulf (see edit history)

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Synes det er helt på trynet at en som kanskje tok beviset i valgfag for 40 år siden og kanskje aldri har vært i båt, får fornyet sitt bevis, mens en som aldri har tatt prøven, men kanskje har vært på sjøen hver dag i 40 år kan bli nødt til å ta beviset... Arg... :sad:

hvor har du det fra at vi som har tatt det på ungdomskolen kansje ikke har vært på sjøen før??? :nono: kansje har vi åsså vært på sjøen gjennom oppveksten og har mulighet til dette pga at vi hadde interesse for båt når vi gikk på ungdomskolen!!! :yesnod:

Da jeg gikk ut av ungdomskolen(86) var det ikke snakk om noe krav til båtførerbevis, så det var ingen automatikk i at vi fikk utskrevet et båtførerbevis i lommeformat!

Vi hadde det på vitnemålet.

Har også ungdomsskole-beviset liggende (1980, noen eldre?), så da blir det å sende inn på meg også :yesnod:

Men det er helt klart at den dagen Polti' vinker meg inn og skal sjekke, så er det beviset fra ungdomsskolen med en pubertal Honduras som blir fisket fram, det nye blir godt gjemt i lommeboka.. :lol:

Båtfører prøven er bare en dum formalitet spør du meg. Du lærer omtrent ingenting om å kjøre en båt. Jeg som 15 åring har vokst opp i båt og har kjørt båt siden jeg var 8 år gammel kan kjøre båt bedre enn mange andre som omtrent ikke vet frem og bak på en båt, men alikavell har kjøpt en stor båt og tatt båtførerprøven siden den er nødvendig.

Det er en i mandal som har rigget en båt til båtfører kurs med praktisk undervisning, men han får ikke lov til å starte opp kurs i den av en eller annen grunn... :headbang: (har ikke satt meg så godt inni det så jeg vet ikke hvorfor...)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...