isbjorn Startet 24.November.2007 Link til dette innlegget Startet 24.November.2007 (redigert) Etter å ha vært på oppe på mørkeloftet å funnet fram vitnemålet fra 8 og 9 klasse på undomskolen (hadde båtførerprøven som valgfag) tok jeg en tlf til norsk test for å forhøre meg om framgangsmåten for å få båtførerbeviset, der fikk jeg besked om å sende dem kopi av vitnemålet, passbilde og adresse så skulle de sende meg et bevis i kredittkort format. Etter en drøy uke kom beviset i posten med en giro på 280kr, det var enkelt og greit å ordne. Redigert 24.November.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Gratla, da er det kanskje muligheter for mange andre også og få erstattet båtførerbeviset sit. Kan du ikke legge ut adressen du sendte kopi av vitnemålet dit til? Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
isbjorn Svart 24.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 (redigert) hær er adressen, det ligger faktisk i kirkenes.. -------------------------------------------------------------------------------- Henvendelser om Båtførerprøven Norsk Test as 9917 Kirkenes Tlf. 09917 Faks +47 78 97 35 01 E-post: bat@norsktest.no Redigert 24.November.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Kjempebra!!! Da har du nok løst et lite problem for mange av oss:-) Mitt gamle båtførerbevis kom tilfeldigvis for for en dag, etter å ha vært på avveier i årevis. Så, plutselig er det "gull verdt"- Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 24.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 har du det gamle er det sikkert bare å sende en kopi av det og ett passbilde, så får du nok ett nytt et. Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Gjorde det samme som deg tidligere i år, og er dermed også lykkelig eier av nytt bevis (samtidig som jeg er faktisk er sikker på at det er registrert at jeg har tatt Båtførerprøven). Lurer likevel på om jeg skal gå kurset på nytt for å friske opp litt. Lenge siden glade, bekymringsløse (?) tider på ungdomsskolen...... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Er beviset fremdeles av papir? Mitt begynner og smuldre opp.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
AtleL Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Nei, de nye bevisene ser ut som kredittkort. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Jøss! Kan jeg sende inn en kopi av mitt gammle da og få nytt på samme måten? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Leidulf Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 (redigert) Fikk også tilsendt nytt bevis etter å ha maila kopi av det gamle (som faktisk hadde vert i sjøen en gang for lenge siden, og var nesten uleselig) til test.no Snubla tilfeldigvis over en test på www.dinside.no med noen spørsmål fra båtførerprøven i sommer, kansje flaks siden det er "100 år" siden eg tok båtførerbeviset, men eg skåra full pott. MVH Leidulf Redigert 24.November.2007 av Leidulf (see edit history) Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
isbjorn Svart 26.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Jøss!Kan jeg sende inn en kopi av mitt gammle da og få nytt på samme måten? det kan du nok Seilaren, ta en tlf først og hør etter, tror du må ha passbilde med. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Synes det er helt på trynet at en som kanskje tok beviset i valgfag for 40 år siden og kanskje aldri har vært i båt, får fornyet sitt bevis, mens en som aldri har tatt prøven, men kanskje har vært på sjøen hver dag i 40 år kan bli nødt til å ta beviset... Arg... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
NilsPils Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Det blir nok sikkert gitt amnesti for tilårskomne båtfolk. Men du kan da vel ikke ha 40 år på sjøen enda??? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
chagall Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Jøss!Kan jeg sende inn en kopi av mitt gammle da og få nytt på samme måten? Ditt gamle kan vel ikke være så "veldig"gammelt.? Trodde du gikk fortsatt på ungdomsskolen. brus Sitér dette innlegget Link to post
Sproc Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Offisiell info ligger her: www.norsktest.no Prosedyre for bestilling av nytt sertifikat ligger her Mvh Bjørn :) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Men du kan da vel ikke ha 40 år på sjøen enda??? Var ikke akkurat meg selv jeg tenkte på. Tenkte på alle de andre stakkarene. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Skvulpen Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Det blir nok sikkert gitt amnesti for tilårskomne båtfolk. I en artikkel om båtførerbeviset i søndags-VG (25.11.07), står det at båteiere som er født før 1950 ikke trenger å ta beviset. Alder og visdom? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 I en artikkel om båtførerbeviset i søndags-VG (25.11.07), står det at båteiere som er født før 1950 ikke trenger å ta beviset. Alder og visdom? Ja, jeg leste denne jeg også. Om du er født før 1950 og aldrig har satt dine bein i en båt , så er det ikke noe problem? Utrolig, hvis dette stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Sant, sant.. Det er helt på trynet. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
isbjorn Svart 26.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Synes det er helt på trynet at en som kanskje tok beviset i valgfag for 40 år siden og kanskje aldri har vært i båt, får fornyet sitt bevis, mens en som aldri har tatt prøven, men kanskje har vært på sjøen hver dag i 40 år kan bli nødt til å ta beviset... Arg... hvor har du det fra at vi som har tatt det på ungdomskolen kansje ikke har vært på sjøen før??? :nono: kansje har vi åsså vært på sjøen gjennom oppveksten og har mulighet til dette pga at vi hadde interesse for båt når vi gikk på ungdomskolen!!! Da jeg gikk ut av ungdomskolen(86) var det ikke snakk om noe krav til båtførerbevis, så det var ingen automatikk i at vi fikk utskrevet et båtførerbevis i lommeformat! Vi hadde det på vitnemålet. Sitér dette innlegget Link to post
Stubben Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 (redigert) Jeg syntes å huske å ha lest at dette forutsetter at man kan dokumentere at man har ført, eller eid båt av en viss størrelse et visst antall år. Dette gjelder for personer født før 1950. Redigert 26.November.2007 av Stubben (see edit history) Sitér dette innlegget Stubben. Pensjonist som nyter livet Link to post
Seilaren Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Ditt gamle kan vel ikke være så "veldig"gammelt.? Trodde du gikk fortsatt på ungdomsskolen. brus Er du frekk? Jeg går i 2.klasse på vidergående.. Tok båtførerproven når jeg gikk i 8. klasse, så det er 4 år siden... Det gamle beviset er helt enda, men det har litt fuktskader.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
chagall Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Beklager at jeg tok så feil.Skal prøve å ikke gjøre det mer. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Har også ungdomsskole-beviset liggende (1980, noen eldre?), så da blir det å sende inn på meg også Men det er helt klart at den dagen Polti' vinker meg inn og skal sjekke, så er det beviset fra ungdomsskolen med en pubertal Honduras som blir fisket fram, det nye blir godt gjemt i lommeboka.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ThorU Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Båtfører prøven er bare en dum formalitet spør du meg. Du lærer omtrent ingenting om å kjøre en båt. Jeg som 15 åring har vokst opp i båt og har kjørt båt siden jeg var 8 år gammel kan kjøre båt bedre enn mange andre som omtrent ikke vet frem og bak på en båt, men alikavell har kjøpt en stor båt og tatt båtførerprøven siden den er nødvendig. Det er en i mandal som har rigget en båt til båtfører kurs med praktisk undervisning, men han får ikke lov til å starte opp kurs i den av en eller annen grunn... (har ikke satt meg så godt inni det så jeg vet ikke hvorfor...) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.