Seilaren Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Flott båt, men synes det var noe feil med de svære mørke vinduene... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
avmønstret5 Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 pettersand Alubat har også forsøkt seg på en tilsvarende løsning som den Guyline 95 har, da i en innredningsløsning av den der seilsamvirket har.. One off?? Har noen naboer i havna (som har flyttet på land nå), som bodde i en fransk sak av et slag, Don't Worry heter båten.. Usikker på typen. Rundt 40 fot, litt sært utseende, men jeg liker det. De hadde en del løsninger av samme slaget. Kan det være en Kelt? Den er litt sær ja, og jeg trodde jeg hadde en eneste i landet-- Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Tartan har kun måke-utsikt : Dermed helt uinteressant.... Måkeutsikt nei , tull om du sitter der så ser du ut Sitér dette innlegget Link to post
UnnaMed Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 En spennende variant av dekkshusbåt er moody/hanses nye 45 foter. Dufour hadde tilsvarende med atoll modellene for noen år siden. Har bare sett disse på bilder, men konseptet er strålende - en stygg båt som du sjelden ser fordi du har det godt i båten. Et annen løsning som i RM 1200 med opphøyd bysse og kartbord gir i alle fall muligheten til å seile uten å være i cockpit. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Kan det være en Kelt? Den er litt sær ja, og jeg trodde jeg hadde en eneste i landet-- Har du et bilde av båten din? Så kan jeg se om den ser lik ut.. Alubat sin båt med samme løsning er forøvrig ingen oneoff, det er et av to alternative innredninger i båtmodellen. Alubat tilpasser forøvrig akkurat slik kunden vil ha det i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Har du et bilde av båten din? Så kan jeg se om den ser lik ut.. Alubat sin båt med samme løsning er forøvrig ingen oneoff, det er et av to alternative innredninger i båtmodellen. Alubat tilpasser forøvrig akkurat slik kunden vil ha det i tillegg. Er Alubåt fransk? Jeg skulle gjerne ha vist bilde men har problem med bildenedlastingen - noe i veien med min PC ? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 28.November.2007 Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Er Alubåt fransk? Jeg skulle gjerne ha vist bilde men har problem med bildenedlastingen - noe i veien med min PC ? Alubat er vel et fransk verft ja, de produserer aluminiumsbåter, både Ovniserien med senkekjøl (egentlig mest centerboard) og hevbart ror.. Det er de som kan kjøres opp på stranda uten problemer. Knekkspant. Cigale er den andre serien, heter vel Levrier eller noe med den alternative innredningen.. Disse har vannballasttanker og ekstremt dypgående (en Cigale 14 stikker mer enn 3 meter dypt mener jeg) Jeg fant følgende informasjon om Don't Worry på Seilas: For de av dere som ikke vet hva slags båt vi seiler så er «Don’t worry» en franskbygd ketch av merke Jouet. Den er 13 meter lang, 13 fot bred og nr 13 i produksjon! Det er godt vi ikke er så veldig overtroiske. Navnet har vi tatt fra en sang av Bob Marley. Elisabeth og Anders er forøvrig meget hyggelige mennesker, som etter hva jeg har forstått planlegger å dra på tur med samme båt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 det manglet jo noen valgmuligheter, da. - Gaffelrigg. - Løygang bak cockpit. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
sodne Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 ka med denna Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Seilaren Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Den hva tøff sondre Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sodne Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 ja, sjekk youtube, søk på kitecam Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
sodne Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 å der fant eg Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Seilaren Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Merkelig seil de hadde på slutten. Var den en vanlig spinnaker på innsiden av forstaget eller var noe amrikanske greier? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sodne Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 trudde o at han hadde fått spinnakkeren på innsiden Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Enzo Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Var det den filmen Postet 05.12.07 23:32 dere tenker på ? Det var jo 2 genuaer på samme forstag , (standart passatrigg) Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 ett kvar vei? Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Seiler Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 (redigert) Slettet Redigert 8.Desember.2007 av Seiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Det kan stemme det. For formen minnet ikke om en spinnaker... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Otto R Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12815/120807.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Gammel svensk båt seiler goosewinged. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Gammel svensk båt seiler goosewinged. Kjenner ikke helt igjen de salingshornene der Mulligan...? Kan ikke være noe svensk kvalitetsrigg det der vel? Ser litt fransk ut. Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Stemmer nok det Barsk II. Den svenske båten er utrustet med fransk high performance rigg. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 (redigert) Dette ser ut som det er spinnakkerduk syd isammen som 2 genoa. med strømpe på. får ikke lagt in bilde, så her er linken: http://www.devalk.nl/winbroker/e_all_exter...erence_no=31806 Redigert 8.Desember.2007 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Seilaren Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Uansett hva det er, så så det teit ut... En stor spinnaker må vel være bedre også? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ulysses Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Uansett hva det er, så så det teit ut... En stor spinnaker må vel være bedre også? Fordelen er vel at man kan seile platt uten spinnakerbom, med de fordelene det har ift håndtering. Men jeg er enig, spesielt elegant var det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.