Jump to content

Hva foretrekkes på seilbåten

Enzo

Recommended Posts

pettersand

Alubat har også forsøkt seg på en tilsvarende løsning som den Guyline 95 har, da i en innredningsløsning av den der seilsamvirket har..

One off??

Har noen naboer i havna (som har flyttet på land nå), som bodde i en fransk sak av et slag, Don't Worry heter båten.. Usikker på typen.

Rundt 40 fot, litt sært utseende, men jeg liker det. De hadde en del løsninger av samme slaget.

Kan det være en Kelt? Den er litt sær ja, og jeg trodde jeg hadde en eneste i landet--

En spennende variant av dekkshusbåt er moody/hanses nye 45 foter. Dufour hadde tilsvarende med atoll modellene for noen år siden. Har bare sett disse på bilder, men konseptet er strålende - en stygg båt som du sjelden ser fordi du har det godt i båten. Et annen løsning som i RM 1200 med opphøyd bysse og kartbord gir i alle fall muligheten til å seile uten å være i cockpit.

Har du et bilde av båten din? Så kan jeg se om den ser lik ut..

Alubat sin båt med samme løsning er forøvrig ingen oneoff, det er et av to alternative innredninger i båtmodellen.

Alubat tilpasser forøvrig akkurat slik kunden vil ha det i tillegg.

Er Alubåt fransk? Jeg skulle gjerne ha vist bilde men har problem med bildenedlastingen - noe i veien med min PC ?

Er Alubåt fransk? Jeg skulle gjerne ha vist bilde men har problem med bildenedlastingen - noe i veien med min PC ?

Alubat er vel et fransk verft ja, de produserer aluminiumsbåter, både Ovniserien med senkekjøl (egentlig mest centerboard) og hevbart ror.. Det er de som kan kjøres opp på stranda uten problemer. Knekkspant.

Cigale er den andre serien, heter vel Levrier eller noe med den alternative innredningen.. Disse har vannballasttanker og ekstremt dypgående (en Cigale 14 stikker mer enn 3 meter dypt mener jeg)

Jeg fant følgende informasjon om Don't Worry på Seilas:

For de av dere som ikke vet hva slags båt vi seiler så er «Don’t worry» en franskbygd ketch av merke Jouet. Den er 13 meter lang, 13 fot bred og nr 13 i produksjon! Det er godt vi ikke er så veldig overtroiske. Navnet har vi tatt fra en sang av Bob Marley.

Elisabeth og Anders er forøvrig meget hyggelige mennesker, som etter hva jeg har forstått planlegger å dra på tur med samme båt igjen.

Dette ser ut som det er spinnakkerduk syd isammen som 2 genoa. med strømpe på.

får ikke lagt in bilde, så her er linken:

http://www.devalk.nl/winbroker/e_all_exter...erence_no=31806

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...