Reidar Knudsen Startet 26.November.2007 Del på Facebook Startet 26.November.2007 Jeg har en Yamaha 75 hk totakt 1998 mod. Den starter og går fint men etter en stund fusker den, mister pådraget og stopper. Det virker nesten som det er vakuum i bensintanken. Men denne båten har fast tank (Yamarin 5400) Hvor kan jeg begynne å søke etter feilen? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 sjekk utlftingen på tanken først . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
MT. Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Se om feilen er der når tanklokket ikke er montert. Test når det er oppholdsvær, og ikke manøvrer på en sådan måte at du fyller tanken med vann... Om motoren går normalt uten tanklokk, ligger feilen i tankens lufting, som hifo påpeker. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
chagall Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 (redigert) Hei, velkommen til BP. Du sier du mistenker at det er vacuum i den faste tanken. For å konstantere dette kan du jo prøve å kjøre en stund uten tanklokk. Hvis det hjelper er det nok luftingen fra tanken som er tett. Jeg ville prøvd dette i første omgang. . p.s. beklager jeg så ikke de foregående svarene Redigert 26.November.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Ville også forsøkt å sett om problemet oppsto med ekstern tank tilkoblet istedet for den faste tanken. Har også sett at slike problemer kan oppstå pga feil i bensinslangen, dvs feil med ventilene i blæra eller i koblingen inn på motoren. Sjekk også filteret som står på selve motoren, kan være fullt av vann og dritt. Hvis feilen består når lufting + bensinslanger er testet så kan feilen ligge i bensinpumpa. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.