Jump to content

Nye NB/Ardea 34 sjøsatt

LykkelitenIV

Recommended Posts

Klassisk er bra, synes jeg. Aldri helt moderne, men ikke helt umoderne om ti år heller....

Men hvorfor i all verden er det et ovalt og et rundt koøye? Det må vel i beste tilfelle være "nyklassisisme"... :lol:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Klassisk er bra, synes jeg. Aldri helt moderne, men ikke helt umoderne om ti år heller....

Men hvorfor i all verden er det et ovalt og et rundt koøye? Det må vel i beste tilfelle være "nyklassisisme"... :lol:

ter-av

Er det ikke et luftinntak tro, jeg synes de kunne blitt litt mer moderne i overbygget. Er spent på når den kommer

som fly, neste år eller året deretter. De er jo ikke så raske i vendinga med noe nytt fra NB. :smiley:

Jeg liker ikke moderne båter, men båter med klassisk stil. Denne Ardea 34 likte jeg godt.

Kan du sende oss noen flere bilder? Gjerne innenfra også.

Gratulerer med ny og fin båt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ingen problemer med å sjå designlikheter med eksisterande ardea-modeller her. Bra med ein viss

familielikhet synes eg. Venter berre på resten av bilda som er lova på heimesidene. Dette er midt i mi

gate (lei).

Av bildet som er frigitt så synes jeg den virker litt høy og kantete, men får vente med dommen til flere bilder foreligger. Tro det kunne gjort seg med større portlight/vinduer under fenderlisten, gjerne flere for utseende skyld. Gjerne ovale. Hvorfo velge en rund portlight og en oval? Virker litt ustemt synes jeg. har vel fått designråd fra noen luringer :wink:

Skal bli artig å få sett den live.

Edited by OLPI (see edit history)

Båten ble litt mer ordinær enn jeg hadde ventet, men det er noe med å se det live... Den var ikke stygg, men kanskje litt kjedelig til å være en helt ny modell?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Reg.: 24.05.03

Aktiv:idag 18:04

Gruppe: Medlem Dette er da vel ikke en NB. Det er en eller annen luring som hare vært ute og photoshoppet i hop litt NB, litt Saga og litt Skilsø. Bare tøys og tull!

Har du nokon gong sett ein ny båtmodell som ikkje har designelement som er henta fra tidleare modeller.

Til og med skinnbåten som kom i steinalderen hadde enkelte likhetstrekk med den tidlegare stokkebåten.

Skuffende,forvokst saga 315! :sad:

Nå er det vel slik at Saga 315 med strak aksel ikke egner seg over 17-18 knop....jeg vil tro Ardea 34 klarer det med glans :smiley:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.