Viknes 1030 Svart 27.November.2007 Del på Facebook Svart 27.November.2007 Det var no utseende jeg tenkte på.Litt gammeldags og kjedelig. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.November.2007 Del på Facebook Svart 27.November.2007 Det burde vel kunne dukke opp noen flere bilder snart? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Niderman Svart 27.November.2007 Del på Facebook Svart 27.November.2007 Det er vel like greit å kjøre rundt som ein har gjort, sjølv om eg har hatt eit snev av 5-fotsykje etter å ha sett tegningane av ardea 34. Den kan nok ikkje konkurrere med 870-en til fiskebruk. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Det var no utseende jeg tenkte på.Litt gammeldags og kjedelig. Her er jeg helt enig. Gammeldags, ikke klassisk! Jeg synes båten er skuffende ordinær designmessig, uten ordentlig fordekk og med liten ute/arbeidsplass bak. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
LykkelitenIV Svart 28.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2007 Ja, jeg venter på flere bilder jeg også. Her er ett. Syntes at den ligner på en Numbus 29 C. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
VannTro Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Når Master 820 en gang ble omtalt som "Romskipet" så ser det ut som den har fått en real konkurrent nå. Denne båten blir garantert følsom for sidevind og må nok aldri selges uten trimplan Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Blue_Dragon Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Jo den ligner veldig på en fohøyet Nimbus. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Flott båt, klassisk utseende, uten å virke gammeldags, ikke noe moderne fiksfakserier som fort blir umoderne. Det runde skrogvinduet er en tabbe, og bør byttes, men dette er nok en prototype. Nok et eksempel på inflasjonen i fot. Sikkert 34 fot i totallengde og ca 30-31 fot skrog, tipper jeg. Hvorfor denne båten skulle være mer utsatt for sidevind enn andre tilsvarende båter forstår ikke jeg. Forhøyet Nimbus ? Er denne høyere enn tilsvarende Nimbus ? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Den ligner som Aquador 32 c og Nimbus 31 c. Intører gammeldags? Skrog adrea 34 er meget pen jeg synes. Tror det er god plass inne !! Spennende se den i båtmesse Lillestrøm. Hva koster adrea 34?? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 For meg er det ofte slik at en formgivning modnes. Første gang jeg så bildet her likte jeg ikke det jeg så - ikke noen Ardea dette her tenkte jeg. Så har jeg kikket på bildet en del mer og nå synes jeg dette ser ut som en båt. Generelt kan man si at en design ikke er for fortiden - den er for fremtiden. Dette er en klassisk og moderne design synes jeg. Naturligvi er den preget av å "bare være" 34 fot - samtidig som man skal ha stor, lukket kabin, stort akterdekk og plass under dekk med god høyde. Da blir det litt stutt og kort forskip. Men det er nok et kompromiss som de fleste kan leve med. For Ardea kundene tror jeg at bruksegenskaper er viktigere enn design. Det blir interessant å se hva som skjer med linjene om den får FB. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Ligner jo litt på dette bildet. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 29.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2007 Da er det lagt ut masse nye bilder på NB sine sider.... for de som er litt interessert.. Nye NB 34 NB Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 29.November.2007 Del på Facebook Svart 29.November.2007 Litt rart at de ikke laget båten en fot eller to større. Det ville gjort seg både for utseende og for å få en skikkelig seng forran. Men generelt så er jo det en grei båt. På det ene bildet så virker det som at forma på skroget er litt ujevn. Eller er dette bare speilinger i fra sjøen? Skal noen prøve båten? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 29.November.2007 Del på Facebook Svart 29.November.2007 (redigert) Nå har det kommet mange bilder, det ser ut til å være en veldig grei båt dette, det er lite nyvinning ute å går, men da er det vel ikke det kundene til NB vil ha... Tipper de vil selge helt greit, design er neppe det som opptar en NB kjøper mest... Selv syns jeg nok Viknes 1080 er en betydelig mer spennende nyhet... Noen som vet noe mer om denne. WA og skyvedør, det er slik det skal være på en allbruksbåt... Redigert 29.November.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ardea 870 Svart 29.November.2007 Del på Facebook Svart 29.November.2007 Hei. Kan noen legge ut bildene her. Jeg kommer ikke inn på sidene til NB. Vet det er flere som ikke kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 29.November.2007 Del på Facebook Svart 29.November.2007 Jeg kommer inn. Flere ting som skurrer med denne båten Løsningen fremme er ikke god nok. Ankerrulleløsningen akterut er ikke god nok. Portlightløsning er tidligere nevnt. Båtfolk vil sitte mest ute. Hva med noen gode sitteløsninger på akterdekk. Her er det jo mangler hos de fleste nyere båter. Selv gamle engelskmenn har bedre løsninger der. Har liksom inntrykk i at NB ikke henger helt med i utviklingen. Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 29.November.2007 Del på Facebook Svart 29.November.2007 Det er jo en tro kopi av en Saga 315.....bare mindre kjøl... Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 Traff denne NB 34 i Bergen i dag. Likte utseende på båten godt jeg. De runde vinduene i skrogsiden var ikke så verst de heller. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 (redigert) Jeg etterlyste opplysninger om denne Ardea 34 i en tidligere tråd og det er greit å konstatere at den nå er kommet `live`. men jeg er en smule skuffet etter å ha sett bilder fra båten. Som andre bemerker her virker den som en kloning av Saga og Nimbus. Jeg syntes den også har trekk fra Westfjord. En ting jeg savner er utvendig styreposisjon Men det kan nok løses på et senere tidspungt, for dette er vel en prototype. Ser også at det er brukt steamet Ask på akterdekk og badeplattform. Er det noen som kjenner til kvalitet og holbarhet på denne asken. Hvordan behandles den og hvordan oppfører den seg i forhold til teak. Det ser jo bra ut da.dette er alt jeg har funnet ut om steamet ask En annen ting jeg reagerte på var løsningen med tre køyer forut. Her ville jeg heller satse på en dobbelkøy alla rederlugar. Den som NB her har kommet med er litt for campingpreget mener jeg. De viser ikke bilder fra stikcabinen men mange voksne folk foretrekker å bruke forcabin framfor stikcabin Og så var det styreposisjon da . Dette virker veldig flatt, litt rett opp og ned flater Dette er inntryket jeg har , men det er jo somsagt en prototype så det er vel rom for endringer her. Og det blir vel også noe annet å se den `Live` Redigert 1.Desember.2007 av W-945 (see edit history) Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
At-le Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Rimelig pris Adrea 34 ca 1,6 million kr. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Rimelig pris Adrea 34 ca 1,6 million kr. At-le Kommer masse ++ utenom dette. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Realistisk pris er nok ca. 1.950.000 - slik at man holder seg under 2 mill. 290 HK motor på denne båten er for lite. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 For Ardea kundene tror jeg at bruksegenskaper er viktigere enn design. Det tror og håper jeg også. Å diskutere et utseende blir ofte subjektiv synsing, men for meg er dette hverken klassisk eller pent. Men det er kanskje ikke det denne båten er tenkt å være heller? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 24.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2008 (redigert) Fikk nytt Båtliv blad i går. Mye skryt av Ardea 34 der. "En vinner fra vestlandet" Men der står det også at prisen ligger på ca 2 mill. Redigert 24.Januar.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Det er kommet en 34'er i havna vår. Det som jeg først og fremst la merke til var hvor stor slagside den hadde. Flere som har sett dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.