Jump to content

2 batterier..

Viking.

Recommended Posts

Hei. :seeya:

Vurderer å montere et ekstra batteri i båten til forbruksstrøm. Pr idag har jeg et, som brukes til start og forbruk. Har gått greit til nå, siden forbruket er relativt lite... Men, veldig greit å ha full ladet startbatteri.

Hva er deres erfaringer, og hva trenger jeg :confused: i tillegg til batteriet (som jeg allerede har kjøpt..) :smiley:

Båt 1: Finnmaster 7600

Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979

Navionics hd Europa, på Samsung 10".

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Med mindre båten er stappa av elektriske forbrukere kan jeg ikke se nødvendigheten av 2 batterier i din båt. Eksta vekt, liten dynamo, tar dager for å få ladet batteriene. Gå heller til innkjøp av en liten smart Ctek lader eller annen type lader.

Edited by Hansi (see edit history)

Hei!

Jeg støtter vurderingen til "Hansi", forutsatt at du har tilgang til 230VAC når båten ligger ubrukt.

Dessuten kan du jo montere et digitalt voltmeter for å holde kontroll på batterispenningen.

Med mindre båten er stappa av elektriske forbrukere kan jeg ikke se nødvendigheten av 2 batterier i din båt. Eksta vekt, liten dynamo, tar dager for å få ladet batteriene. Gå heller til innkjøp av en liten smart Ctek lader eller annen type lader.

Hørtes ut som en god idè :smiley:

Båt 1: Finnmaster 7600

Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979

Navionics hd Europa, på Samsung 10".

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22