nimbuster Startet 28.November.2007 Del på Facebook Startet 28.November.2007 I stedet for å bruke tid på å sjekke rundt om, er det jo lettere å spørre her....... Hvis jeg bestiller en eller annen del fra USA, pris oppgitt til USD 300 + frakt USD 45....skal jeg fortolle eller betale moms på dette beløpet? Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 svar ja - du skal betale mva på hele beløpet inkl frakt. Toll tviler jeg på om det tilkommer, det er vel ikke mange varer som er belemret med toll lengre. men det tilkommer vel ekspedisjonsgebyr til en eller annen ekspeditør... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
nimbuster Svart 28.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2007 Hvordan skjer dette i praksis? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Du bestiller, og betaler med kredittkort. En uke senere blir varen levert via ditt lokale postkontor ferdig fortollet. Da må du enten betale moms der og da (oppkrav), eller du får regning fra en speditør, (f.eks. Fedex) noen uker i etterkant. Lykke til. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Blue_Dragon Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Det kommer vel også et gebyr for selve fortellingen i tilegg. Posten tar 188,- for dette. Du kan også gjøre dette selv ved å registrere deg på toll.no Posten tar alikevel 93,- for dette. Mere info på posten.no Sitér dette innlegget Link to post
JensKH Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Du kan også gjøre dette selv ved å registrere deg på toll.no Posten tar alikevel 93,- for dette. Mere info på posten.no Jeg har bestilt en del fra utlandet dette året. På meg virker det ganske tilfeldig om noen krever inn moms eller ikke. Det har nok både med forsendelsesmåte og også hvor klart pakken er merket med verdi. Derfor kan det nok lønne seg å bare "ligge lavt" til regningen kanskje dukker opp på en eller annen måte (dersom samvittigheten tillater). Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Det kommer vel også et gebyr for selve fortellingen i tilegg. Posten tar 188,- for dette. Du kan også gjøre dette selv ved å registrere deg på toll.no Posten tar alikevel 93,- for dette. Mere info på posten.no Fedex tar kr 80 + mva = kr 100. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
jo_no Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Jeg har bestilt en del fra utlandet dette året. På meg virker det ganske tilfeldig om noen krever inn moms eller ikke. Det har nok både med forsendelsesmåte og også hvor klart pakken er merket med verdi. Derfor kan det nok lønne seg å bare "ligge lavt" til regningen kanskje dukker opp på en eller annen måte (dersom samvittigheten tillater). Det kommer også i høyeste grad an på om avsenderen er et firma eller privatperson. Er det et firma som sender, hjelper det lite å be avsender merke pakken som 'gift'.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.