Jump to content

Reisebrev


Jonny

Recommended Posts

Hei*

 

Leste nettopp Klk`s glimrende reiseskildring om en Shetlands tur, under tråden "Hvilken motor er dette".

 

Tidligere har jo Svein Hauge og hatt en glimrende beskrivelse i fra en tur i fra Karmøy - Ålesund, og retur igjen, for å hente en annen båt.

 

Er der noen av Dere andre som kan beskrive om en båttur utenom det vanlige, enten i positiv eller negativ forstand. Eller både og.

 

Jeg venter spent.

 

:seeya:

 

Mvh Jonny

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Siden vi er inne på det:

 

Broder'n var ute på tur med prammen. Plutselig sa det plopp og fadern's  gamle Evinrude 3 hester på hekken var søkk borte!

Bilde

Senere samme sommer sendte jeg ned en kamerat med fullt dykkerutstyr, men 3 hester'n var og ble borte.

 

Har alltid lurt på hvor det ble av den.

Link to post
Share on other sites


Lasse: Har alltid lurt på hvor det ble av den.


Har drevet med dykking i mange år og vært med på endel søk etter påhensmotor, dregger etc.

"Akkurat her forsvant den", får man beskjed om, med dessv. er det slett ikke alltid det er så enkelt... :cheers:

 

Men det finnes unntak, ble kontaktet av en barket fisker på Vaare engang, han hadde mistet ankeret.

Når jeg hørte at det var ca 100m fra land og 30m til bunnen hadde jeg hverken særlig tro eller lyst på oppdraget.

Men han ga seg ikke og det ble til at vi dro ut i snekka hans.

Nå ligger det rett under båten sier han, og ganske riktig, jeg dumpet midt oppå den.

Var nok kanskje litt flaks, men jeg har flere ganger blitt imponert over kunnskap og innsikt til de som har sitt daglige virke på sjøen.

Link to post
Share on other sites

Desidert det dummeste jeg har gjort er å kjøre på grunn -bomma med 3 cm på staken.Klink edru.Passe dumt spør dere meg.

Og en annen gang så kom jeg i fint driv,gjorde ca 35 knop.Da med ett gikk båten liksom så trått.Kikka meg bakover og der var det fullt kaos av båter som prøvde å følge etter meg med akterenden først :eek:

Det var veldig lang grunt og en klodrik hadde kasta dreggen og brukte flytetau-og det la seg pent rundt det ene drevet :blush:Det var et salig virrvarr av båter og tauverk og opphissa redere.

Skikkelig suppe ble det,og to hjelpsomme karer som stakk ut for å prøve å sortere spaghettien av dregger og tauverk endte opp med tau i propellene de og.

Stakkaren med flytetauet ble nesten lynsja den stakkaren.Aldri har jeg sett så langt ankertau før heller forresten. :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...