Jump to content

AIS


Nordwest`n

Recommended Posts

Dette må du forklare nærmere Hilmar. De eneste båtene jeg får inn er de i ytre Oslofjord.

Og signalene fra disse plukkes tydeligvis opp av svenske og et par norske "bakkestasjoner",

Kartverket sine stasjoner er borte. Får du inn noe mer enn dette?

 

ais_temp.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På ShipPlotter kan man definere navn der det står et nummer. Når jeg sharet ShipPlotter kalte jeg stasjonen Stikkvannskollen, som er navnet på stedet der stasjonen står.

Jeg har ingen mottager hjemme lenger og sharer (deler) ikke ut signaler på ShipPlotter lenger.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

siitech.net ble definitivt fritt for AIS signaler i Nordnorge for 4 uker tilbake. Hvem som bestemte det vet jeg ikke. Saa naa vet jeg om baater i Bay Area rundt San Fransisco og afrikas kyst. Det er fint, jeg har kjente paa flere baater der. Men skulle gjerne hatt tilgang paa data fra Norgekysten ogsaa. Kan man faa uten aa betale en formue?

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Fikk noen fine linker fra en radiokompis i går:

DENNE og DENNE

DENNE, DENNE forklarer litt...

Ser ut som at noen radioamatører har koblet sammen noe GPRS og AIS??

Satte inn flere lokasjoner og fikk opp båter i fleng...

 

Hei Marwin ikke Grps men aprs som er radioamatørens svar/forløper til Ais flere amatører som driver å felter samen ais signaler å sender ut på aprs netter flere steder i Norge :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Marwin ikke Grps men aprs som er radioamatørens svar/forløper til Ais flere amatører som driver å felter samen ais signaler å sender ut på aprs netter flere steder i Norge :flag:

Sorry :blush: for stavefeil :blush:

Går av og til litt i baill med alle 3 og 4-bokstavs-betegnelsene :blush:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...