OPTIMAL Startet 30.November.2007 Del på Facebook Startet 30.November.2007 Redningsflåten min er nå 5 år og det står at da skal den pakkes om og på service. Det er en Zodiac i container 8 manns. Hvor nødvendig er det ? Hvem kan gjøre dette? Hva vil det koste ? Hva gjøres på en slik service ? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Om det er naudsynt med service veit du ikkje før du treng flåten. Fem år er lang tid. Det er ein grunn til at dei skal overhalast no og då. Godkjente flåteverkstadar kan gjera dette. Enkelte langturseglarar gjer det sjølv... På ein slik service så bles dei opp flåten med trykkluft. Den skal vera tett i 24 t. Veg trykkluftflaska, event. trykktester og fyller den opp igjen, skifter bluss og event. proviant som ikkje har varigheit til neste sjekk. Prisen varierer etter kva som må gjerast. Rekn med 3 - 8 000. Prøv å få sjå flåten når den er oppblåst. Då kjenner du den til den gangen du treng den.... Ask Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Engelsviken slipp avd flåteservice: Flåteservice Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Jeg får min kontrollert hvert 3. år. Fikk nettopp tilbud om stor rabatt på kontrollen dersom jeg gjør det om vinteren, utenfor den største sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Det eneste de gjør på servicen, er som regel å pakke den opp og inn igjen. Dette bør gjøres ved jevne mellomrom, slik at ikke flåte-brettene blir stive... Dvs: Den har lettere for å pakke seg ut, hvis man har brettet den ut av og til.... ( Ref: "Zodicac forhandler i Søgne") Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Prisene man tar for service er hinsides all fornuft ! Det fører til at eiere utsetter service'er - gjerne med rette. Jeg kjøpte en brukt flåte i container. En 83 modell !! Autoflug2000 (6 personer) for 2 år siden. I fjor hadde jeg den på service (det var 5 år siden siste) Flåten var potte tett og fin som bare det. Den skal iflg. verkstedet som tok service inn igjen etter ett år,men fy slate, jeg betaler ikke 4000.- hvert bidige år for at de skal blåse den opp og pakke den inn igjen. De la inn nytt fyrverkeri og da får det jaggumeg holde 2-3 år til. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
OPTIMAL Svart 30.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2007 Må det opplæring kurs og fabikkinstruksjonsbok til for å pakke om en redningsflåte på en sikker måte? Er det noen som har pakket om selv? Eller er det bare å bla opp og få et firma til å gjøre jobben. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Jeg vet at endel av de ansatte hos Seatronic i Moss har fått sertifisert opplæring og er sertifisert til å foreta service på Plastimar redningsflåter. Jeg ville ikke ha satset på å "tukle" med sikkerhetsutstyr på egen hånd. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Beklager, jeg var litt for rask med opplysninger om Seatronic. Finner på nettsiden følgende formulering: Vi på Seatronic er er kurset og autorisert av både Plastimar, Plastimo og Seago til å gjøre service og sertifisere deres flåter. Her er et bilde fra service-avdelingen: Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Jeg leverte min til Seatronic i dag. De gir noe rabatt nå om vintern Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 For deg som bor i Arendal er Grenland Flåteservice i Skien et alternativ. De har ca 20 års bransje erfaring. Hva med Maritim på Stoa . Har du sjekket der? Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 19.November.2010 Del på Facebook Svart 19.November.2010 (redigert) Jeg har en 6 manns Zodiac redningsflåte i container, den er vakumpakket. Den er 10 år, kjøpt ny av meg, den var sjekket for 5 år siden og byttet pyroteknisk. Firma som utførte sa at den så ut som ny. Sjekket et par lokale priser i dag, 7-8000 + mva for service ? Er dette vanlige priser ? de tok ca 3000 bare for å trykkteste flaske ! Dykkerflaska mi betaler jeg kr 3-400 for trykktesting til sammenlikning. Noen med noen erfaringer ? Redigert 19.November.2010 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2010 Del på Facebook Svart 20.November.2010 Jeg handlet flåte nå i høst og spurte hvor mange som leverte inn til service. Svaret var: -Veldig få. Er dette fordi det er relativt dyrt å ha service på flåten hvert 3. år. Prislapp ca. 3.500 hos Maritim. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Brigg Svart 20.November.2010 Del på Facebook Svart 20.November.2010 Under førstegangstjenesten hadde jeg s.k. utsjekk på redningsflåter i flyvåpenet. Dette var en-manns og ti-manns flåter av Viking fabrikat. Selv om dette begynner å bli noen år tilbake føler jeg meg fremdeles kapabel til å gjennomføre en kontroll av egen redningsflåte. Jeg skulle imidlertid hatt en dokumentasjon på flåten og hvordan den er pakket. I dette tilfellet en Zoom by Zodiac Eversafe i container. Finnes det slik dokumentasjon tilgjengelig, eller er dette hemmelige opplysninger kun forbeholdt dem som utfører slik service til blodpris? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kodvaag Svart 20.November.2010 Del på Facebook Svart 20.November.2010 SafeMarin i Søgne er nok nærmest, med tanke på den den fine 4 feltsveien vi har i fra deg i Grimstad til Kristiansand? http://www.safemarin.com/ Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Otto R Svart 20.November.2010 Del på Facebook Svart 20.November.2010 Jeg handlet flåte nå i høst og spurte hvor mange som leverte inn til service. Svaret var: -Veldig få. Er dette fordi det er relativt dyrt å ha service på flåten hvert 3. år. Prislapp ca. 3.500 hos Maritim. Det Astor her sier er jo mer den pris jeg forventet, betalte vel ca kr 2000 i 2005 for en service inkl. bytte av pyroteknisk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.