Jump to content

Service på Zodiac 8-manns redningsflåte, hva skal gjøres og hvor?

OPTIMAL

Recommended Posts

Om det er naudsynt med service veit du ikkje før du treng flåten.

Fem år er lang tid. Det er ein grunn til at dei skal overhalast no og då.

Godkjente flåteverkstadar kan gjera dette. Enkelte langturseglarar gjer det sjølv...

På ein slik service så bles dei opp flåten med trykkluft. Den skal vera tett i 24 t.

Veg trykkluftflaska, event. trykktester og fyller den opp igjen, skifter bluss og event. proviant som

ikkje har varigheit til neste sjekk.

Prisen varierer etter kva som må gjerast.

Rekn med 3 - 8 000.

Prøv å få sjå flåten når den er oppblåst. Då kjenner du den til den gangen du treng den....

Ask

Prisene man tar for service er hinsides all fornuft !

Det fører til at eiere utsetter service'er - gjerne med rette.

Jeg kjøpte en brukt flåte i container. En 83 modell !! Autoflug2000 (6 personer) for 2 år siden.

I fjor hadde jeg den på service (det var 5 år siden siste) Flåten var potte tett og fin som bare det.

Den skal iflg. verkstedet som tok service inn igjen etter ett år,men fy slate, jeg betaler ikke 4000.- hvert bidige år for at de skal blåse den opp og pakke den inn igjen.

De la inn nytt fyrverkeri og da får det jaggumeg holde 2-3 år til.

Geir

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 2 år senere...

Jeg har en 6 manns Zodiac redningsflåte i container, den er vakumpakket.

Den er 10 år, kjøpt ny av meg, den var sjekket for 5 år siden og byttet pyroteknisk. Firma som utførte sa at den så ut som ny.

Sjekket et par lokale priser i dag, 7-8000 + mva for service ?

Er dette vanlige priser ? de tok ca 3000 bare for å trykkteste flaske ! Dykkerflaska mi betaler jeg kr 3-400 for trykktesting til sammenlikning.

Noen med noen erfaringer ?

Redigert av Otto R (see edit history)

Under førstegangstjenesten hadde jeg s.k. utsjekk på redningsflåter i flyvåpenet. Dette var en-manns og ti-manns flåter av Viking fabrikat.

Selv om dette begynner å bli noen år tilbake føler jeg meg fremdeles kapabel til å gjennomføre en kontroll av egen redningsflåte. Jeg skulle imidlertid hatt en dokumentasjon på flåten og hvordan den er pakket. I dette tilfellet en Zoom by Zodiac Eversafe i container. Finnes det slik dokumentasjon tilgjengelig, eller er dette hemmelige opplysninger kun forbeholdt dem som utfører slik service til blodpris?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg handlet flåte nå i høst og spurte hvor mange som leverte inn til service. Svaret var: -Veldig få.

Er dette fordi det er relativt dyrt å ha service på flåten hvert 3. år. Prislapp ca. 3.500 hos Maritim.

Det Astor her sier er jo mer den pris jeg forventet, betalte vel ca kr 2000 i 2005 for en service inkl. bytte av pyroteknisk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...