Jump to content

Sommerminner


Bidevind

Recommended Posts

Å være Østlending og legge ferien til Vestlandet , ja det var en værmesig god ide i 2007. Her et lite bidrag fra Ålesundsområdet, 27 grader i lufta og 20 i vannet. Å svømme i krystallklart varmt vann, skuende på snøhvite fjelltopper, ja det er en opplevelse jeg aldri vil glemme. (legger ikke ut bildet av kapteinen i sjøen, da kontrastene til den flotte naturen blir for drøy).

 

Og, som et lite apropos til mine båtkollegaer i Østlandsområdet; Her lå vi mutters alene, midt i fellesferien. Har noen opplevd det på Koster?? (bortsett fra i november) Snakk om å få lov til å ha eventyret for seg selv!!

 

 

dsc00544.jpg

 

dsc00547.jpg

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Ved kaj på Kallö-Knippla..vejet har været RIGTIG dårligt men er på vej til at blive lidt bedre

 

 

034.jpg

 

De små gader på Kallö-Knippla

 

 

050.jpg

 

 

Marstrand:

 

064.jpg

 

 

Vores hyggelige og "hemmelige" havn på Fotö. Nu er det sommer!

 

 

093.jpg

 

 

Udsigt fra Torkov over Hallands Väderö. Vi er blæst inde i fire dage. I baggrunden redder Rescue Torekov en norsk sejler med motorstop...

 

 

122.jpg

 

 

Klar til grillet Bjäre-kyckling på agterdækket (lokal specialitet.)

 

 

149.jpg

Link to post
Share on other sites

Geirangerfjorden er lang, og kun innerste delen er spektakulær som her. 60 nm fra Ålesund til innerst i fjorden, 120 nm tur/retur, og totalt møtte vi 4 båter. Bildet er fra begynnelsen av juli i år. Det blir vel nesten samme trafikkbildet som i Sotenkanalen det :nonod:

 

dsc00478.jpg

 

 

Mvh. BEG

Redigert av BEG (see edit history)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Flott sommeminne Astor, men for oss ubereiste bønder fra landet her oppe i nord, hadde vært greit å få vite hvor vi kan finne slike fine steder. Jeg synes det er fint om alle kan skrive hvor bildene er tatt, dersom det ikke er ment å være en konkurranse da.

mvh

Ella

 

Beklager Ella. Min barndomsby. Da glemmer man slike uvesentlige ting. Moss.

 

det er ikke noe fint stelle, mor Amica........det lukter...o så spiser dom pölse i vaffle........ :smiley::wink:

 

Riktig det, Morgan. Pølser i vaffel med sennep og ketch.... for de som liker det. Man kø.....r ikke med byens matrett, vet man. :nono:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvis dere orker flere bilder så kommer mitt siste bidrag her.

Det er to album med diverse bilder:

 

Diverse1

Diverse2

 

 

 

Tidligere bidrag:

Ursholmen , vest for Koster

Ramsø, syd for Koster

Vinga , vest for Gøteborg

Sydkoster

Marstrand

Kalvöen , Syd for Ramsø, vest for Resö

Käringö

Vrångö , vest for Gøteborg

Læsø

Link to post
Share on other sites

Lano 2, du er et hyggelig og vennlig og kunnskapsrikt og båtglad og vennligsinnet og båtinteressert og seileinteressert og humørspredende medlem - men denne gangen tenkte jeg litt anderledes enn deg. Jeg er overbevist om at ditt neste innlegg treffer spikeren på hodet - du må da vel se hvilken fugl vi her prøver å dokumentere.

Link to post
Share on other sites

Det kan vel eldrig ha noe å gjøre med navnet på båten din Roald? :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...