Enzo Startet 1.Desember.2007 Del på Facebook Startet 1.Desember.2007 (redigert) – Den er helt og holdent en sportsbåt med kun det aller mest nødvendige under dekk. Likefullt er det nok til å dra på tur med. Det er ikke en «performance cruiser», det er en ekte «racer cruiser». Slik karakteriserer Jacob Vierø den nye båten HP 1030, som han selv har tegnet. Jacob Vierø vil være kjent av SEILmagasinets lesere som skribent av tekniske artikler i bladet. Han er en del av CDE Danish Marine Design, som har tegnet HP 1030, som er tenkt som en moderne Express eller X-99. 680 000 KRONER. Det dreier seg med andre ord om en ny entypeklasse der det er seilegenskaper og seilglede som har størst fokus. Unødvendig innredning skal, ifølge Hans Pettersson, ikke få fordyre båten. 680 000 norske kroner er introduksjonsprisen han nå gir potensielle kjøpere. – Seilarealet blir meget stort i forhold til båtens lave deplasement, og «fathead»-storseilet skal hjelpe mannskapet i å seile fort i lite vind. Det skal dessuten gi stor tvist i storseilet i mye vind og på den måten fungere som et minirev, forklarer Jacob Vierø. Og han legger til: – Med et deplasement på 3000 kg kan man regne med meget tidlig planing. Her er noen bilder av den spennende båten , det må da bli en suksess med den prisen for denne båten som faktisk blir fullt brukbar å bruke i ferien også Redigert 1.Desember.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Jeg er skeptisk til om de klarer å holde prisen på det lave nivået, men om de gjør det må det vel kunne karakteriseres som mye seilbåt for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Banner Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Det fremgår ikke av tegningene, men regner med at denne krever en form for lensetakkler? Hadde det ikke vært for det så hadde jo dette vært en super båt til en overkommelig penge. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Det har den nok. Både lensetakler og dobble akterstag. Det er så mye kappe på storseilet at det er nesten firkanta. Undres på om den kan turseiles uten takler og akterstag. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Båten frister veldig! Prisen du nevner Enzo er en introduksjonspris for de første 20 båtene (10 i Norge og 10 i Sverige). HP sier den vil koste ca 175 000 SEK mer etter dette. Jeg er veldig spent på å se den ferdige båten, og hvilke fartspotensiale den har! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Blue_Dragon Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Har en printer med samme navn. Skikkelig skarp baug på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Halv pris, dobbel fart. Dette ser ut til å bli litt av et vrålåk. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Interessant båt for den som kan trives med et enkelt interiør. Vi får bare håpe at de blir bygget solid nok til den prisen. De første CB 66 Racer var visst litt skrale. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Har forstått det slik at den seiles uten lensetakler og akterstag. Ja det er en intropris og den er uhyre lav for en slik båt ferdig med greie seil og alt Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Jeg ville tippe at de første kundene tar en større risiko ift kvaliteten, og at det blir en del ting som må rettes opp etterhvert. Introduksjonsprisen er vel satt lavt for å kompensere for dette. Det blir uansett spennende å se når de har første båten på vannet, og hvordan den går ift f.eks Sun Fast 3200. Sitér dette innlegget Link to post
Banner Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Artikkel i Seilas i dag. Etter å ha sjekket litt mer om båten vurderer jeg sterkt å bestille en. Prosjektet virker seriøst og båten ser ut til å bli en skikkelig racer/cruiser som tidligere antydet. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Noen her som har bestilt denne? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Sjekk www.hp1030.com Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Banner Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Noen her som har bestilt denne? Ja, kjøpt og betalt.. Venter i spenning Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Jeg har en kamerat som har kjøpt en. Det eneste jeg har sett av bilder er noen gamle hvor spantesettet var stablet opp. Er forma ferdig slik at støping kan starte nå? Noen som vet? Ville sikret meg med å forlange en bankgaranti. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Februar.2008 Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 Virker jo som et interessant prospekt. Er litt lite opplysninger når det gjelder f. eks høyde under dekk, høyde i cockpit under bom etc. Leste et sted at det var lite/intet treverk under dekk. Alt er stort sett plast. Kan vel muligens bli litt stusselig når den skal brukes som turbåt. Men det er jo veldig billig da for en båt på 35 fot. Blir vel ca. 800.000 med det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 Ser HP1030 står oppført for å vises på messa i Sandefjord siste helgen i Mai , det kan jo bli spennende for de som får mulighet til å besøke den messa Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 28.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2008 Heftig båt... Bilder og ikke minst pirrende video her... HP 1030 prøveseilt Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Union Svart 29.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Heia Sverige, det kommer mange nyskapninger innen seilbåtbransjen fra før,MEN dere, jeg har kjent HP siden 1981, SJEKK MEGET NØYE FØR DERE BESTILLER EN HP 1030 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Har to kamerater som har kjøpt en sammen og etter det jeg forstår har det vært ganske så ryddig. De fikk bankgaranti og har blitt lovet ekstra stæsj pga at de ikke har fått båten til avtalt tid. De har også fått tilbud om å kunn trekke seg fra kontrakten hvis det var noe de ønsket. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Ser ut som om HP-sliter med virkningene av finanskrisen om dagen: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=338046 Håper de finner en løsning på dette, for det ville vært synd om de må legge ned produksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Er det noen her som har bestilt båt? Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Veldig fristende å hennvise til tidligere inlegg. HP er en artig skrue og en jævel til å sette i gang ting, men drive det fram............. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Noen som har hørt noe mer om hvordan det går med dette prosjektet? Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Dette prosjektet er overtatt skifteretten, men ikke undervurder HP, kjenner jeg han rett så dukker han nok opp et sted. Like blid og med samme idee, men uten penger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.