Jump to content

Ny seilbåt, HP 1030

Enzo

Recommended Posts

HP 1030 i produksjon

Supre nyheter, en virkelig flott nykommer som det hadde vært veldig synd om ikke ble produsert. Blir spennende å se denne i aksjon når den tid kommer, 7 stk er bestilt til Norge... Bare 1 til Sverige, er det fordi svenskene er så erke konservative eller kanskje de kjente til prosjektet litt bedre enn normennene?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Etter det jeg vet har de som kjøpte og betalte sine båter tapt sine penger på en konkurs. Men båten seilte regatta sist helg med konstuktør som skipper. Den har fått lystall 1.31 og seilte fortere enn begge X35 som var i samme klasse.

Den er vist så spinkelt bygd at intet annet verft ville fortsette på de delene som lå ferdig støpt i Sverige.

Det er mange nyheter om dagen i denne størrelsen og tildels konseptet som 1030... Jeg har også et godt øye til Sun Fast 3200, en spennende båt. Savner muligheten til å gå raskt unnavind når vi seiler regatta, Hansen blir for tung til det, men samtidig ser jeg at jeg ville savnet plassen, cockpitkalesjen og den rolige og enkle seilhåndteringen etc så du får ikke både pose og sekk, iallefall ikke for 1 mill når det skal være nytt... Ikke det at Hansen ikke seiler bra, men 20 knop i medvind, DET kan du glemme:)

4 "småbåter"

SunFast 3200 for salg i Bergen

Er litt nyskjerrig på Hanse 350 R også, men om den prototypen blir noe av er vel rimelig usikkert når Hanse nå har kjøpt Dehler... Skal ha gjort det rimelig bra i regattaer denne sommeren denne 350en...

hanse_350_r_1.jpg

hanse_350_r_2.jpg

hanse_350_r_3.jpg

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mente å ha lest at flere hadde betalt inn endel penger men at det deide seg om rundt 100 000.- og det var tapet , forferdelig synd når sånt skjer men det er ikke uvanlig at det skjer når båtforhandlere/produsenter går konk. Noe man burde være obs på når det gjelder flere forhandlere. Det er fler jeg ikke hadde betalt inn forskudd til for tiden uten en bankgaranti , også de i Norge som selger mest båter

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...