Poseidon Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Tapp olja av henne og søkk skiten Denslags er egentlig for dumt til å kommenterer, men det sier dessverre svært meget om evner og nivå hos skribenten . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bergen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Sakset fra et annet forum. Till glede for mange! Harald Pedersen Posted on: 02-04-09 02:12:20 -------------------------------------------------------------------------------- Junior Member Posts: 26 Location: Joined: March 15th 2009 14:15 IP: Hidden Jeg har den glede å informere både reelle fartøyvernere og tastatuurvernere om at Barodd II er solgt til Jarle Lunde fra Hundvåg i Rogaland. Jeg er meget komfortabel med løsningen, og vi jobber nå med å klargjøre motoren for turen sørover. Takk til alle som har vist engasjement for den videre skjebne til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Herlig! Dette var jo på vei til å gå galt. Nå gleder jeg meg til jeg hører Rubben lang vei når jeg ligger ved kai på Hundvåg. Og nå kan jeg jo sikkert også ta meg en tur ombord! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Det er respektløst overfor de som er interessert i å ta vare på vår gamle kystkultur. Nei det synes jeg ikke. All ære til de som jobber med denslags, men det er tilfeller hvor det er gått for langt og hvor senking på dypt vann er en mer verdig slutt for en gammel båt enn oppråttning oppe i ei elv. Trebåter varer ikke evig. Kjølsprenging og råte tar kål på de til slutt. Det må kunne gå an å debattere slikt. Noen få får dette til, mens det ligger en bråte restaureringsprosjekter rundt omkring hvor arbeid og kostnad har nådd skyhøye dimensjoner og prosjektet forvitrer. det sier dessverre svært meget om evner og nivå hos skribenten . . . . Slike personkarakteristikker bør moderator ta tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Det må kunne gå an å debattere slikt. Noen få får dette til, mens det ligger en bråte restaureringsprosjekter rundt omkring hvor arbeid og kostnad har nådd skyhøye dimensjoner og prosjektet forvitrer. Enig i begge dine utsagn. Mener fortsatt at utsagnet om "søkk skiten" var respektløst i denne konkrete saken om MK Barodd II. Etter mitt syn er ikke denne skuta "skit". Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Mulligan Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Slikt synes jeg er greit. Det er en forutsetning for enhver debatt at man har forskjellige syn. Ellers blir debatten fattig. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Jeg har vel enda tilgode å se hva kjøper har for planer for fartøyet, men jeg krysser fingrene for at bevaringstanken og midlene er der slik at ikke denne også ender blandt Mulligans dårlige eksempler. Heldigvis gjør hverken råte eller kjølsprenging "kål" på en trebåt, disse er, blant mange andre, symptomer på manglende rep og vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Kjøper argumentet om råte, men kjølsprenging er vrient å vedlikeholde seg bort fra, og meget dyrt å reparere. Sakset fra Christiania Seilskuteklubb om Svanen: På noe lengre sikt bør vi foreta en større skrogreparasjon. "Svanen" er ganske kjølsprengt (ca 35 cm), - hvilket er som forventet på et treskip fra 1916, men dette lar seg rette opp. Vi er i kontakt med et dansk verft som har spesialisert seg på nettopp dette, og har fått et tilbud derfra. Verftet har rettet opp flere av Svanens danske søsterskip. I løpet av høsten vil vi derfor lage et nytt vedlikeholdsprogram med skrogopprettingen som en sentral del. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 ...... Jeg har den glede å informere både reelle fartøyvernere og tastatuurvernere om at Barodd II er solgt til Jarle Lunde fra Hundvåg i Rogaland. Jeg er meget komfortabel med løsningen, og vi jobber nå med å klargjøre motoren for turen sørover. Takk til alle som har vist engasjement for den videre skjebne til båten. Da får jeg Barodd II som båtnabo Jarle har nemlig sin BJERKØY liggende 100 meter fra der hvor jeg har min POSEIDON II. Far til Jarle kjøpte ifjor ATLANTA, som er et annet tradisjonsrikt fartøy. De er flinke selv og har et godt nettverk av flinke folk rundt seg. Jeg satser på at BARODD II er i gode hender og det skal bli kjekt å høre en 60 Rubb igjen - det er minst 30 år siden jeg sist hørte lyden Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SamH Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Passs godt på den da. Kanskje seiler jeg forbi til sommeren og får høre den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Med fare for å vekke opp sinnamenn igjen. Bør denne bli spiker, eller settes istand? Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Var nede i en skøyte i Halden på trebåtfestivalen for noen år siden, i den satt den en en sylindret hundested på 98hk i følge eieren.Tror den het Absalon(den var blå) Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Mulligan Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Tror den het Absalon(den var blå) Kanskje den het "Ulla". Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Dette er ein fiskebåt som heiter Absalon, frå Moss. Den har ein Hundested 1 sylinder 98 Hk motor. Her høyrer ein start av motor, 1:26 minutt. Her høyrer ein motoren under gang og manøver, 2:00 minutt. Her er motorlyd når den legg til kai, 2:47 minutt. Her er motorlyd frå maskinrommet, 1:03. ligger noen lydsnutter litt ned på siden her:Filmsnuttar som omhandlar Bulandet, Værlandet eller noko anna lurt Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
mitsu Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Hvordan går det med Barodd II ? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Hvordan går det med Barodd II ? Såvidt jeg har hørt reiser den nye eieren oppover i neste uke for å begynne på turen sørover. Jeg kan vel begynne å lytte etter Rubben omtrent når de passerer Stadt Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
nives Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article865798.ece Håper det ikkje er store skader på Barodd II, og den og motor fremdeles har et langt liv. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Sleipner93 Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Huff, var jo en trist start på prosjektet da. Men har hørt at det visstnok ikke skal være den beste maskinen. Er visstnok ikke en bra topp som står på har jeg hørt.. Får håpe det går iorden og vi får den sørover.. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 .....Får håpe det går iorden og vi får den sørover.. Ja nå er jo det aller meste av turen unnagjort. Det som gjenstår er ikke mer enn at du og jeg kunne gå opp og ta en tamp i den for de siste 100 milene . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sleipner93 Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Hadde vært en flott tur det! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Hallo,...den tampen ville jeg også vært med på Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Poseidon Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Hallo,...den tampen ville jeg også vært med på Antydes det at det gode skip Skjælø trenger en tamp for å komme fra Bergen og sørover - eller var det bare at du personlig hadde lyst til å være med i vår ende av tampen? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sleipner93 Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 (redigert) Hadde Jan greid alt snakket om tre, råte, terpentin, linolje og farm da? Han er jo vant til å pikke stål å skru Volvo Penta han Redigert 15.Juni.2009 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Antydes det at det gode skip Skjælø trenger en tamp for å komme fra Bergen og sørover - eller var det bare at du personlig hadde lyst til å være med i vår ende av tampen? Ville være med på det ærerike oppdraget i "rett ende" av tampen. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
mitsu Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Med fare for og gjenta meg selv: Hvordan går det med Barodd II? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.