Jump to content

MK Barodd II har Norges største ensylindrede motor

Frivakten

Recommended Posts

• 2 måneder senere...
men fremfor alt å HØRE den!

Ja. Det er det fine med konvoien på torsdag kveld som innleder Havnadagane, da får man både sett og hørt båtene! En utrolig opplevelse å stå der og høre lyden av Norsk kysthistorie passere forbi! Og i tillegg får man opplest litt fakta om hver båt, ikke dumt det heller..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er virkelig flott å sjå kva folk klara å få til med flotte båtar! Barodd II er ein nydeleg kuttar med flott fasong frå kjøl til mastetopp! Det er ikkje så mange fiskefarty av det litt større slaget som framleis har casing og galgedekk, det gjev tross alt meir plass å ha overbygg ut i bordet.

Forøvrig syns eg respektlause "plastbåtfolk" som ikkje har peiling på kva som blir diskutert kan holde seg vekke med drittslenginga si. Plastbåtane deka kan me søkka på trålfeltet, for desse kjem til å bli eit vanvittig avfallsproblem! Nok om det.

Eg vil ynskja alle dei som jobbar med Barodd II lykke til på reisa fram mot ein "strøken" båt! Håpar dei ikkje kjem ut for meir problem enn "naudsynt" og at det ordnar seg med motoren!

mvh

Håkon Berg Gunnarson

Trebåtentusiast

Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt..

Helsing Håkon Berg Gunnarson

Forøvrig syns eg respektlause "plastbåtfolk" som ikkje har peiling på kva som blir diskutert kan holde seg vekke med drittslenginga si. Plastbåtane deka kan me søkka på trålfeltet, for desse kjem til å bli eit vanvittig avfallsproblem!

Stått opp på feil fot i dag? :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Regner med at du snakker om innlegg tidlig i tråden, skrevet for en 7-8 måneder siden. Da hadde det vært greit om du hadde sitert disse slik at vi andre skjønner hva du snakker om. Rent bortsett fra dette synes jeg innlegget ditt ikke var sælig bedre, men det får nå være så sin sak. La oss nå ikke ødelegge en tråd om en flott båt med skittslenging om hvilket materiale som er best til å lage båter av...

• 4 år senere...
Guest Avmønstret#

Siste oppdateringene er på dette forumet, antar jeg:

http://www.stp-norway.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=9897&st=0&sk=t&sd=a&start=50

Ut fra hva jeg kan lese er det mye råte og motoren lar seg ikke reparere. Siste posting for ca et år siden.

Og her er også noe:

http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=7398&page=4

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...