Jump to content

Utvendig kompass som er ugjennomsiktig

Tranen2

Recommended Posts

Har en seilbåt med 2 kompass som virker, men knapt er gjennomsiktig på nært hold. I siste nummer av "Seilas" pusset de opp en seilbåt og nevnte at kompasset trenger en real puss. Stod ikke noe om hva en skal pusse med.

Noen som har et tips??

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Går ut fra det er en plexiglasskuppel på kompasset og at der denne som er ugjennomsiktig? Det er spesielle slipe/pussemiddel for plexi, men du kan også bruke f.eks. skrogrens av vokstypen, eller Autosol, med bra resultat.

Autosol er innkjøpt. Rapport følger!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

• 5 years later...

Tranen2 fungerte det med Autosol`? Vet dette er en gammel tråd men jeg må prøve å få gjort noe med kompasset mitt, det er brunt og knapt gjennomsiktig også.

Jeg tok for meg kompasset mitt med Autosol i fjor. Brukte så et lag med vanlig flytende båtvoks oppå. Kompassglasset gikk fra å være medium dårlig å se gjennom til å se ut nesten som nytt :thumbsup: