topa Startet 2.Desember.2007 Del på Facebook Startet 2.Desember.2007 Jeg har tatt VHF eksamen for noen år siden og vet det er kanaler som benyttes av f.eks los og havnevesen. Det jeg lurte på er om noen kan sette opp hvilke kanaler vi skal holde oss unna og hvilke som er greit for lystbåter i oslofjord området. Det er ikke nødvendig å ta med arbeidskanalene. Jeg lurer på om det har dannet seg noen uskrevne regler på området innen båt til båt kanalene. Feks. Kanal 19 Horten trafikksentral. L1-L3 Lysbåter Kanal 77 Mener å ha hørt at denne er grei å bruke for oss. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Her. Jeg laget en komplett oversikt over bruk av VHF-kanalene, og du finner den her. (nedlastbar utskriftsvenlig i PDF-format finnes her). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hansi Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Kjempefin oversikt Lars. Den skal printes ut og legges i båtpermen. Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Takk Lars. Det var dette jeg var ute etter. Det betyr at 72, 77 og L er greit for oss og kanskje 6,8 Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Her er kanalplanen for sørnorge Her er linken til samme: Kanalplan for sørnorge Denne får du til å klistre opp i båten når du registrerer VHF apparatet ditt. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2007 Del på Facebook Svart 5.Desember.2007 Hei! Det meste finnes her. http://www.maritimradio.no/generelt/2g-kystradio.htm Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mir Svart 5.Desember.2007 Del på Facebook Svart 5.Desember.2007 I innlegg 1 spør topa etter kanaler som benyttes av los og havnevesen, f. eks Horten Trafikksentral kanal 19. Brevik trafikksentral, kanal 80. Langesund Los, kanal 13. Er det generelt for los? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Desember.2007 Del på Facebook Svart 5.Desember.2007 Ja, se oversikten jeg viser til i innlegg #2 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 5.Desember.2007 Del på Facebook Svart 5.Desember.2007 Langesund Los, kanal 13. Er det generelt for los? Losene bruker K-13. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 5.Desember.2007 Del på Facebook Svart 5.Desember.2007 Dette med trafikksentraler er det stor usikkerhet med Kanal 18, 19 og 80 er trafikkstentraler (VTS) verden rundt. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.