SF Svart 31.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 (redigert) Ja hvordan er denne, jeg har sett litt på dem tidligere. Minus som jeg har notert er mangel på bakvegg, liten Fly og litt spraglete fargevalg i original innredning. Ikke vakkert Hvordan fungerer toalett løsningen i kjelleren, ser litt utradisjonelt ut Jeg har forstått at dette er gode skrog, gode sjøegenskaper, stemmer det. Hvordan er adkomst til Fly på disse, må du ikke klyve på en leider på utsida for å komme opp. Redigert 31.Oktober.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ally Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Jeg ville ikke avskrevet Rivieraen enda. Hvis du ikke har sett på den før bør du gjøre det. Mye båt for penga selv om den er undermotorisert. Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 (redigert) Ultra'en fås både med og uten bakvegg. Modellen med bakvegg har som regel byssa nede, jeg synes modellen uten bakvegg og byssa opp fungerer mye bedre. Eneste minus er at båten gjerne blir litt mindre anvendelig i vått/kaldt vær. Men som feriebåt for 4 i bra vær er det en helt ypperlig løsning. Synes iallfall vi. Toalettet som sådan er kjempestort i forhold til båtstørrelsen, og fungerer kjempegodt. En stor fordel å ha toa. "ute", men løsningen er selvsagt ukonvesjonell, og tar endel plass i øvre kabin. Det fungerer også flott som tørkerom for våte klær. De originale fargene er noe spraglete, det stemmer. Mange har da også etterhvert byttet ut tekstiler og listverk. Ja, du klatrer opp til Fly på utsiden. Litt mer "spennende", spesielt på nedadgående i dårlig føre. Men du sparer jo samtidig plass på akterdekk. Helt grei løsning så lenge du ikke er blitt for slitin i knea eller har ekstrem høydeskrekk.... Spesielt positivt med båten er hvor solid den en er satt sammen, og hvor godt den er ventilert. Jeg har aldri hatt problem med mugg eller fukt, selv om jeg bor på våteste vestland og ligger ute hele året, helt uten lufttørking av noe slag. Jeg ville nok sett etter en båt med en motor, oppgradert til noe mer moderne og større enn den originale 41 de var levert med, som var for liten. Utgaven med to 41 motorer (som jeg har) fungerer godt, men føles gjerne litt baktung. Skrogene er generelt gode i sjøen. Skroglinjene brukes fremdeles i de nye, mindre Skorgenes'ene. Redigert 31.Oktober.2009 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Thorlyn Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 (redigert) Av de flyenene som er nevnt synes JEG at Rivieran overgår alle hva gjelder volum,løsninger og ikke minst stil.. Jeg kjenner en som bygde seg en 925.. nr 2 mener jeg siden lansering på tidlig 90 tall. Han hadde drev med 220 mercruiser i. Fungerte helt topp selv med så"liten motor" og gjorde 26 på topp med singelprop. Den som ligger der med kad42 tror jeg er helt grei, men i forhold til dagens standard hva gjelder motor og fart (som jo bare har gått en vei etter som de har klart og lage stadig sprekere motorer) så er det muligens lite.. men tror ikke den er av veien i forhold til de andre som er nevnt.. da disse også "kun" har 210-250 hk. Kad er ofte oppgitt i aksel hester som er 216 på prop og 230 på svinghjul. Mercruiser oppgir ofte svinghjuls hester så ingen av disse som er nevnt i siste innlegg har noe mer HK og rutte mer enn rivieran. Det som taler for Rivieran også er at med KAD oppi kan du ta en direkte drop inn til større KAD eks 44-300 uten og måtte bygge om hele motorommet. minus er Drev men hvis det er snakk om KAD eller Kamd 42 i en riviera så lever KAD et atkillig lettere liv da båten kommer ut av vannet. Dette er min mening dog. Lykke til med valg av fly rundt 30 fot Redigert 31.Oktober.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SF Svart 31.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Jeg ser omtalt at Riviera har Sandwich i alle dekksflater, noen som vet hva som er brukt som kjerne i Sandwich'en. Jeg har litt dårlig erfaring med balsa fra før. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 1.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Av de flyenene som er nevnt synes JEG at Rivieran overgår alle hva gjelder volum,løsninger og ikke minst stil.. Enig i at Riviera er flott, den står høyt oppe på ønskelista sammen med Viksund St.Cruz 290/310. Men jeg ønsker fremdeles tips om andre båter i samme klasse, det er helt sikkert noen der ute jeg ikke kjenner som kan være aktuelle og kanskje til en hygeligere pris Lykke til med valg av fly rundt 30 fot Takk for det Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thorlyn Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Du har jo alltids Princess 330 og Fairline fra UK da. men de er jo kansje litt brede. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Undermotoriserte båter: Alltid kjedelig å belaste max. Kortere levetid. Dyrere drift. Lavere verdi. Vanskeligereb å omsette. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SF Svart 1.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Du har jo alltids Princess 330 og Fairline fra UK da. men de er jo kansje litt brede. Ja er ikke de normalt over 3,5m brede? Det lå en Princess 30 DS på finn for en tid tilbake, om jeg ikke husker helt feil var det en her på BP som kjøpte den. Den tror jeg hadde gått på bredden, kan se ut fra annonsen under at de er 3,35m. http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/59637/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
nordan family 27 Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Saxet fra brosjyren til hhv Princess 33 og Princess 330 - den ene er under 3,50 meter og den andre over: 33: 330: Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Takker for det, legger jeg godviljen til har jeg en lysåpning på 3,40 og da blir nok utliggerene stående i en "V" om jeg skulle presse inn noen av disse. Tror ikke havnesjefen hadde blitt imponert Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
o-hjelen Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Ja er ikke de normalt over 3,5m brede?Det lå en Princess 30 DS på finn for en tid tilbake, om jeg ikke husker helt feil var det en her på BP som kjøpte den. Den tror jeg hadde gått på bredden, kan se ut fra annonsen under at de er 3,35m. http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/59637/ Ja stemmer brede 3,35m. vært Annonsen er utgått på dato sist høst Princess 30 DS kanskje ikke solgt bare det prøve ringt. Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
SF Svart 1.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei o-hjelen, om jeg ikke husker feil var det du som kjøpte den 30 DS som lå til salgs i sommer, den var en hel del billigere en den du linket til over. Litt over 500' om jeg ikke husker helt feil. Er du fornøyd med båten? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
o-hjelen Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Hei o-hjelen, om jeg ikke husker feil var det du som kjøpte den 30 DS som lå til salgs i sommer, den var en hel del billigere en den du linket til over. Litt over 500' om jeg ikke husker helt feil. Er du fornøyd med båten? Hei SF ja det var meg sist kjøpt i bergen på sommer. det var kjøpt 650. BP og kjøre ferie fra bergen til porsgrunn min ny båt. ja veldig fornøyd. god plass sitte bak. mvh o-hjelen. Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
SF Svart 1.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Det så ut som du hadde en flott tur, fin båt forresten. Hvordan oppfører båten seg i halvplan (10-15 knop) fungerer det greit med drev på en båt av denne type? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Noen som kjenner NB 840 Fly? Ser litt trauste ut men har sin sjarm. Hei, jakten går videre og jeg vil litt tilbake tidligere innlegg, noen som har erfaring med NB 840 Fly og vil dele sine erfaringer om sterke / svake sider? Det ligger en 2004 modell med 290HK Yanmar og aksling på nettet til 800', høres utrolig billig ut. Har snakket med selger og det er en båt som har vært under vann. Den er hevet fra ca 16m dyp og bygget opp igjen stort sett alt er nytt utenom treverk i innredning, dette er brukt om og har noen vannmerker. Motoren som står i er byttet og er en 2002 modell. Noen som har erfaring med båt som har vært under? Så lenge alt elektrisk og motor samt trekk, puter m.m er byttet så er vell dette ikke et stort problem. Kan det dukke opp "senskader"? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thorlyn Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 (redigert) Ser absolutt ingen problemer ved dette så lenge alt elektrisk/mekanisk er byttet. Plasten tar jo ingen skade.. de som kan oppstå er Tæring/irr på detaljer i etterkant men dette løser seg lett. Er prisen god og båten ser bra ut og skaden/årsaken til senkningen er godt utført så ville jeg ikke ha betenkligheter med dette. At eier opplyser om det er jo en ærlighet som han utviser som ikke alle ville gjort.. Absolutt verdt en titt tror jeg. Flott motor da Redigert 6.November.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Vidar'n Svart 6.November.2009 Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 Heisann Har selv en båt som har vært under (11m 2 døgn), det elektriske samt alle motorting, puter, innvendige trekk etc, som kunne ta skade er byttet. Vi kjøpte båten etter uhellet og har ikke sett skader etter utskiftningene, har byttet en del etter at vi overtok, men det var bare saker og ting vi fant etterhvert. Vår båt er av tre, men forskjellen burde da ikke være så stor. Så å kjøpe en som har vært under tror jeg ikke du skal være for redd, såfremt de viktige ting er byttet ut en fordel er jo at båten etter uhellet på sin måte har gjennomgått en renovering Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2009 (redigert) Hei og takker for tilbakemelding, hadde NB'en vært litt nærmere så hadde jeg nok snudd meg rundt litt raskere men tror jeg avventer litt. Avskriver den ikke men jeg har alt avtalt visning i helga. Skal se på en denne: Litt spent på om dette kan være noe Redigert 6.November.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Apollo32 Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Hei SF Ble det noe båt på deg i Haugesund ?? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Nei ingen handel enda, sender deg en IM. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 23.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Da var jakten min avsluttet. Endte opp med denne til pris laaaaangt under budsjettet jeg opprinnelig satte opp. Det er en 1982 Apollo 30 (3001) med 2000 modell VM / Mercruiser 4,2L 220 HK diesel og VP DP drev. Drevet er helt nytt men med gammel 280 transom. Vurderte også den Riviera 925'en men etter at budet var kommet opp i 800' hoppet jeg av, dvs jeg var aldri inne budrunden jeg satt på det berømmelige gjerdet. Valgte heller en billigbåt som trenger litt arbeid. Ser nå frem til å få den hjem så jeg kan begynne. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Gratulerer SF! Det blir spennende å følge med på dine erfaringer fremover. Blir ikke veldig overrasket om du kommer til å utføre en del oppgraderinger. Blir god plass ombord nå. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Takker, takker Det blir nok noen oppgraderinger ja, det er litt å ta fatt i og jeg gleder meg til å få den hjem Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thorlyn Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Gratulerer så mye med ny skute Flott med nytt drev og nyere motor da Spesiell kombinasjon må jeg si med VP drev og mercruiser motor En ting jeg alltid har lurt på er hvor mye NM VP 290 tåler.. har lest at 290 står for at drevet tåler 290 fotpund.. men ikke skråsikker på dette. Lykke til med pussing og knukking på nybåten.. alltid artig det Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.