Sydvesten Startet 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2007 Har denne dingsen montert oppstrøms dusjpumpen, og lurer på om dette kan være filteret. Om det er filteret hvordan kan det da åpnes... har ikke offret dette så mange tanker ennå annet enn at jeg tok bildet for at par tre måneder siden.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Tempest Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Ikkje so lett å sjå av bildet, men det minner om filteret ja. På min B36 er dette filteret ganske grovt. Enkelt å gjøre rent, bare å ta tak rundt og skru så kommer det greit av. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Sun Flyer Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Hei, Jeg har også et filter her, men det ser ikke likt ut. Men det er også et jabsco-filter og glasset kan skrues av slik at man kan ta bort hår, dritt o.l. som som spyles ut når man dusjer. Renser mitt ca hver tiende gang det dusjes. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
index Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Det er et filter ja! Har et liggende av samme type, som jeg tenkte å montere på sjøvannsinntaket til toalettet. Er passe lei av sjøgress som legger seg i ventilene i pumpa og blokkerer denne! Det gjennomsiktige lokket skrues enkelt og greit av, slik som på et vanlig sjøvannsfilter. Og den rustrfrie silen inni gjøres ren for det som måtte være av uhumskheter der. I ditt tilfelle er det vel hår dette er ment å stoppe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sydvesten Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Takker, da skal jeg forsøke på dette til helgen, julen nærmer seg og tid for den årlige vasken nærmer seg raskt enten det trengs eller ikke.... Fikk denne av fruen alt i sommer av en eller annen grunn Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Yes Sydvesten det er filteret, bør renses 2-3 ganger om sesongen. Drar inn mye skitt. Sitter hardt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
skage Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Dette er standard prosedyre i båten vår, vi renser dette filtere i begge badene titt og ofte. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Jeg demonterte dette sjøvannsfilteret i forbindelse med drenering av alt vann/sjøvann for vinteren. Det var endel sjøgress etc .oppsamlet i filteret, så en 2-3 ganger i løpet av sesongen bør dette renses. Tok like gjerne og skrudde ut dusjpumpa og pumpa for toalettet for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Mitt filter fra dusjen er plassert noe klønete til. Dermed ble det som oftest til at det ble renset, når det var blitt tett. Så fant jeg ut en smart ting. (vet ikke om dette er gjeldende for alle filtere, men jeg nok det som trådstarter la ut bilde for). Tar man ut filteret, og "bretter" det ut, så blir det til en fin rustfri og helt rundt "sil". Denne passer akkurat ned i sluket i dusjen. Dermed er det bare å plukke det opp og rense etter hver dusj. Enklere får det ikke blitt. Filterholderen, som tidvis lakk, er skrapet. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.