Jump to content

Rengjøring av filter dusjpumpe


Sydvesten

Recommended Posts

Har denne dingsen montert oppstrøms dusjpumpen, og lurer på om dette kan være filteret. Om det er filteret hvordan kan det da åpnes... har ikke offret dette så mange tanker ennå annet enn at jeg tok bildet for at par tre måneder siden....

filter.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er et filter ja! Har et liggende av samme type, som jeg tenkte å montere på sjøvannsinntaket til toalettet. Er passe lei av sjøgress som legger seg i ventilene i pumpa og blokkerer denne! :headbang: Det gjennomsiktige lokket skrues enkelt og greit av, slik som på et vanlig sjøvannsfilter. Og den rustrfrie silen inni gjøres ren for det som måtte være av uhumskheter der. I ditt tilfelle er det vel hår dette er ment å stoppe...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Takker, da skal jeg forsøke på dette til helgen, julen nærmer seg og tid for den årlige vasken nærmer seg raskt enten det trengs eller ikke....

2007_0602Image0017.JPG

Fikk denne av fruen alt i sommer av en eller annen grunn :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg demonterte dette sjøvannsfilteret i forbindelse med drenering av alt vann/sjøvann for vinteren. Det var endel sjøgress etc .oppsamlet i filteret, så en 2-3 ganger i løpet av sesongen bør dette renses.

 

Tok like gjerne og skrudde ut dusjpumpa og pumpa for toalettet for vinteren.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Mitt filter fra dusjen er plassert noe klønete til. Dermed ble det som oftest til at det ble renset, når det var blitt tett. Så fant jeg ut en smart ting. (vet ikke om dette er gjeldende for alle filtere, men jeg nok det som trådstarter la ut bilde for). Tar man ut filteret, og "bretter" det ut, så blir det til en fin rustfri og helt rundt "sil". Denne passer akkurat ned i sluket i dusjen. Dermed er det bare å plukke det opp og rense etter hver dusj. Enklere får det ikke blitt. Filterholderen, som tidvis lakk, er skrapet.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...