Jump to content

Korte ned kalesje stang.


Patnyg

Recommended Posts

Hallo dere.

Jeg skal nå bestille meg kalesje til båten, har til nå hatt vanlig havnepressening, og en solkalesje.

 

Bøylen på solkalesjen er veldig lav, så blir kryping under kalesja på høyt nivå.

Jeg har nå fått en bimini bøyle av en kompis, men det er plutselig skyhøy. Er det mulig og borre ut popnagle festene på festet på bøylen, kutte av 20-30 cm av bøylene og sette på festene igjen med popnagler.

 

For meg ser det fult mulig ut, men spør dere her inne som har meningene i orden.

Link to post
Share on other sites

Helt kurrant å kutte bøylene, men du må jo ha en kalesje som passer. Vil anbefale at du sjekker om det finnes noen bra modeller til din båt, får maler til bøylene, og kapper etter dem. Å få spesialsydd en kalesje blir jo ofte dyrere enn en standard. Jeg vet ikke om noen har lagd en fin modell til din båt, men vet i hvertfall at Helly Hansen har fine modeller til Bayliner 2655.

Link to post
Share on other sites

Ja, enig der.

men er ingen som har mal, så de bryr seg ikke noe om hvor høy bøylen var. De hadde ikke selv bøyler, så det måtte jeg fikse selv uansett.. Så de tar mal og fikser og ordner etter hvordan bøylen er, og etter hvordan jeg vil ha den. Sendte bilde av en tilsvarende båt som min, bare med innenbords, og det skulle komme meg på 8000 kr. noe jeg syns er helt greit. Da setter jeg båten hos de, og så gjør de jobben med bøylene jeg kapper til i en fin høyde jeg vil ha.

 

Så kappingen burde gå greit.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...