GeirFrode Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Beklager, Sleipner93, noen bilder fra det prosjektet har jeg ikke. Dette var noe jeg bygde på begynnelsen av 1980-tallet. Var vel ikke så mange som tok bilder av slike prosjekter den gangen tror jeg. Men jeg mener å huske at jeg brukte en litt kraftig kabel beregnet på gearoverføring. Jeg passet nok på å sørge for at selve funksjonen med vridningen av propellen gikk så lett som overhodet mulig også. Som nevnt før, det funket, overføringen var litt treg, men ikke verre enn at jeg brukte den fast når jeg manøvrerte båten. Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 har sett tidligere at det er noen som har solgt original fjernstyring til denne motoren. prisen har lagt på rundt 500 - 1000,- mener at det ikke blir laget slikt lenger hos Sabb, så dermed kan det være vanskelig å få fatt i dette. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Kostet rundt 9 lapper når jeg hørte om dette for en 4-5 år siden Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 9 lapper?!! en jeg snakkte med solgte denne for 400 for et par år siden var jo brukt da, men kan vel ikke koste 9 lapper for nytt, da det bare er en teleflexkabel med en hendel på den ene enden, og et feste til omstyringen i den andre. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Jeg hadde sveivomstyring (masse tørn) mulig derfor prisen var så høy. Vurderte og lage det selv men solgte båten, angrer på det Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Angåande brukte delar: Har du høyrt med skrotnisse her på forumet? Eg kjøpte to styresnekker og ein kontrollboks av han i fjor, kanskje han har meir på lur...? Ellers dukker det jo opp ein del brukte kablar og styresnekker og slikt på finn.no med jamne mellomrom (pass på å leit både i kategorien "båtutstyr" og under "motordeler" då slike delar lett kan annonserast begge plassar). AutoDB.no er også ein god plass å leite. Legge ut ei "ønsks kjøpt" annonse her på BP er sikkert heller ikkje så dumt. Viss du vil/må kjøpe nytt så trur eg Marineshop.no er billigast på slikt (var det når eg kjøpte kablar i fjor iallfall). Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
kritrov Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Ok da forstår jeg det Bastard, sveiveomstyringen er betydelig mer komplisert og mye dyrere en fjernstyringen til type G er. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Det var fjernstyring på snekken jeg hadde for mange år siden. Den var helt flott og gikk under dørken. Den var montert på styrbord side, men det går sikkert an å montere den på babord side også. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Det begynner å bli en stund siden dette emnet ble diskutert. Er det noen som fikk til noe brukbart av uoriginale deler? Står overfor samme utfordring selv med en motor som er rigget opp for fjernomstyring, men mangler kabel og hendel. Sitér dette innlegget Link to post
midnat Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Jeg sliter med akkurat samme problemet. På min sjark (en Myra 22) finnes det altså vaiere og kabler til både omstyringen og koblingen (tror det het ATX originalt). Problemet er at forrige eier knakk det siste endeleddet. Så vurderte jeg å flytte over endeleddet fra fjernstyringen for koblingen til omstyringen. Men der knakk jeg jammen vaieren. Dermed sitter jeg altså med et komplett ustyr til omstyringen, bortsett fra det siste endeleddet som er knukket - og et like fint og brukbart endeledd som jeg forsåvidt kunne ha brukt, men der er vaieren knekt inne i endeleddet og dette er umulig å få ut. Finnes det noen som har et slikt sett? Kontakt meg på sindrus@gmail.com i tilfelle - jeg betaler gull og grønne skoger for dette. -Sindre- Sitér dette innlegget Link to post
BareEgil-80 Svart 11.Februar.2016 Del på Facebook Svart 11.Februar.2016 Hallo! Lurte på om du noen gang fant noe løsnng på dette her? Nå er jeg på samme stadie med en 18 hk SABB.. :) Sitér dette innlegget Link to post
BareEgil Svart 30.August.2016 Del på Facebook Svart 30.August.2016 Er det ingen som styrer med slike gøye problemstillinger lenger?? Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 30.August.2016 Del på Facebook Svart 30.August.2016 (redigert) Jeg gjør det! Og skal bruke samme metode på frikoplinga som jeg brukte på omstyringa for seks år sida. I dag har jeg en 30hk, men det er det samme prinsippet som på den gamle 16hk jeg hadde. (Dytte og dra kontrollert i armene bak på motoren) https://baatplassen.no/i/topic/62692-lage-omstyring-sabb-10/page-2 Redigert 30.August.2016 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.