Jump to content

Papparazzi bilder Saga 27


Gunga Din

Recommended Posts

:headbang:

Godt bilde , Gunga Din!

Vet at det er laget komplett rigg for Saga 27, men finner den ikke på Sagaboats sider. Er det noen som vet om den fortsatt produseres, og hva den koster komplett?

Men noen skarpseiler blir nok gamle Gygra aldri, så det er vel ikke så veldig aktuelt.

mvh

JanS

 

Vel, du skal aldri si aldri. mener at Baat-Guru har (eller hadde?) liggende komplett rigg til Saga 27, se svar 29 her: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...219501;start=20

 

Kankskje du kan gjøre en handel?

Link to post
Share on other sites

...Bilde....

Enig med deg, Gunga! Denne riggen er i det største laget for denne båten! Ser ut for meg, som en "ekte" seilbåtrigg som har blitt plassert på en Saga 27.

 

Men, er det ikke slik at man ved bestilling av ny Saga 27 måtte bestemme seg for å ha enten en motorseiler (dypere kjøl og mere kjølvekt) eller ren snekke med "vanlig" kjøl? Således er det jo ikke bare, bare å sette en rigg, selv om den er beregnet til denne båten, på en hvilken som helst Saga 27?

 

Dette gjelder vel egentlig alle snekkeseilere. Hadde ikke Risør 27, Viksund Columbi 27 og Hasla 26 det på samme måten?  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Slik ser den originale sagatour med rigg ut. Bærre lækkert!

Hei.

 

Vel, det ser jo ikke så ille ut. Har sett mange Saga27 med rigg på svenskekysten, men aldri noen med seil oppe. Og for å gjøre det klart, jeg har IKKE tenkt å rigge Trudelutt. Men står det noe i papirene dine Lasse om mastehøyde, ballast, eventuell dypere kjøl osv? Ser det står noe på bildet, men klarer ikke å lese det.

 

Lars H.

Link to post
Share on other sites

:smiley:

Bare for ordens skyld: Så jo med en gang at dette bildet til Gunga Din er fake, det ligger en seilbåt på andre siden av kaien i akkurat riktig vinkel for kameraet.

        Har sett bilder av Saga 27 med rigg og det var nok den originale som Lasse har tegning av. Den er vel"halvparten" av den riggen vi ser på bildet. Men at Saga 27 leveres i to utgaver var nytt for meg? På Lasses tegning synes jeg å kjenne igjen kjølkonstruksjonen, altså ikke dypere enn vanlig?

Er det noen som vet mer om dette? På Sagaboats sider er det ikke noe å finne. Ikke på utstyrslisten deres heller.

mvh

JanS

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vel, det ser jo ikke så ille ut. Har sett mange Saga27 med rigg på svenskekysten, men aldri noen med seil oppe. Og for å gjøre det klart, jeg har IKKE tenkt å rigge Trudelutt. Men står det noe i papirene dine Lasse om mastehøyde, ballast, eventuell dypere kjøl osv? Ser det står noe på bildet, men klarer ikke å lese det.

 

Lars H.

Fant blidet på den saga siden det er referert til i en annen tråd her  :smiley:

Jeg har en brosjyre hjemme et eller annet sted med et nydelig bilde av en Saga 27 på slør. Håper bare jeg finner den igjen.

 

Så engang en med ekstra kjøl på land i Son. Så ut som det var laget slik fra fabrikk.

Link to post
Share on other sites

....Men at Saga 27 leveres i to utgaver var nytt for meg? På Lasses tegning synes jeg å kjenne igjen kjølkonstruksjonen, altså ikke dypere enn vanlig? Er det noen som vet mer om dette?

Jeg vet ikke annet enn at jeg har lest et sted at det var snakk om to forskjellige konstruksjoner, avhengig av om den var rigget eller ikke.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...