Platt Startet 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2007 Hei. Har kjøpt en 20 fot plattgatter og skulle gjerne visst om dette er en "type"-båt. I tilfelle, hvilken type/konstruktør? Fraktmannen mente at den hadde klassiske Skilsø-linjer, men jeg er ikke så sikker på det. Den er visstnok bygget i Fredrikstad i 1969. Noen som vil tippe på båttype? Sitér dette innlegget Link to post
Nordåsen Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Min første tanke går i retning av Bror With... Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 With slo meg og. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Jeg veksler mellom With og Furuholmen. Jeg vil tro Hulda kan bidra her, synes å erindre han var stødig på hukommelsen om With konstruksjonene. Hvis ikke, sjekk ut Furuholmensidene om ikke du finner søsterbåt der. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Du klarte ikke holde deg unna trebåt nei Platt? Jeg håper du følger opp med bilder og tråd av denne båten også! Skal det være påhengs på denne eller? Gikk du lei av Marnaen kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Jeg veksler mellom With og Furuholmen.Hvis ikke, sjekk ut Furuholmensidene om ikke du finner søsterbåt der. Been there, done that. Fant ikke noe som lignet veldig. Har også tenkt på With. Skilsø mener jeg har litt mer innsving i hekken. Furuholmen utelukket jeg av en eller annen grunn med en gang. Det slo meg ikke som en Furuholmen, men det kan jo være... Med mindre den ikke er bygget i Fr.stad, men tatt inn fra Sverige!? Får litt "Mysingen"-feeling her, for de som har sett disse. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Preben Jansen på Vestfjordens Båtbyggeri tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Du klarte ikke holde deg unna trebåt nei Platt? Jeg håper du følger opp med bilder og tråd av denne båten også! Skal det være påhengs på denne eller? Gikk du lei av Marnaen kanskje? Man kan ikke holde seg unna trebåter! Det er en umulighet! Problemet er at jeg stadig selger dem, men vi får nå se når det gjelder denne. Best å ikke love noe her i gården! Denne er utstyrt med VP 105hk og 100 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hehe, nei å holde seg vekke kan være vanskelig! Flott at du fikk solgt Sørlandsnekka da! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 minner litt om det som kalles 'Campingbåt' kom på 50-60 talet kansje dessa länkar kan ge noe......... http://www.beckermarinette.se/index.html http://www.beckermarinette.se/andrabeckerbatar.html http://www.beckermarinette.se/nostalgia2-2006.pdf Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suggen (i sundet) Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Skaarterne kanskje? ketil Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 På tide med en liten oppdatering av denne tråden. Har fortsatt ikke blitt noe klokere når det gjelder hvilken båttype dette er. Snakket med en båtbygger som mente at det er en Hankø Terne. Men, men, ikke så viktig egentlig. Hadde bare vært artig å vite. Har pusset litt på båten utvendig og fikset litt på motoren i løpet av vår/sommer, når jeg har hatt tid. Den hadde, når jeg kjøpte den, stått på land i tre sesonger, så jeg hadde bange anelser når det gjaldt motor og drev. Ikke har jeg særlig peiling på noen av delen heller. Drevet manglet masse skruer for å få det montert sammen, i tillegg til at splainhylsa/bruddhylsa manglet. Denne måtte bestilles brukt fra Drevia i Sverige. Dette er et VP 100B drev, så delene lages ikke lenger. Etter litt knot fikk jeg skrudd drevet sammen og fylt på olje. Spørsmålet var om jeg hadde fått det tett, eller om det skulle lekke olje... Etter at motoren (VP AQ105) fikk seg ny dynamo, ny olje, nytt oljefilter, nytt bensinfilter, nye plugger og ny bensin ble den glad, og nå starter og går den så fint som bare det! Sjøsatte båten for en uke siden og alt fungerer. Bank i bordet! Har ikke tort å dra på så voldsomt, men den gjør ca. 17 knop (gps) på 3400 rpm. Etter det jeg har lest kan man dra disse motorene opp til maks 5100 rpm, men har ikke tenkt å friste skjebnen her. Tenker at maks er rundt 20 knop og det holder fint. Her noen bilder: Og til slutt en flott hekkbølge... Og til de observante; nei, jeg orket ikke sette vannlinje i år! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Ser at noen av bildene ble ganske store. De ble ikke det når jeg forhåndsviste.... Beklager det. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 5.August.2008 Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 (redigert) Mener det der en Aas Terne (Bjarne Aas, Fredrikstad) Synes den likner VELDIG mye på denne på Finn selv om skroget er i mahogny og det en noe annerledes vindskjerm. Regner med at det ble laget noen forskjellige utgaver.. Men sikker er jeg da ikke! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12667524 Redigert 5.August.2008 av kjølsvin (see edit history) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.