Jump to content

Stål fenderlist


vannmannen

Recommended Posts

Takk for tips :smiley: Der var den lista jeg tenkte på. Synes det er rart at det ikke er noen i Norge som forhandler slike lister :flag: Det er et selskap i usa som selger en veldig lik type list hos et firma som heter Taco metal, men de svarer ikke på mail henvendelse. En privat båteier fra Norge er vel ikke interesant nok for dem :sailing: Er det noen båtprodusenter i Norge som kan selge noen meter av en slik list da tro :seeya: Alle tips mottas med takk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har alltid lurt på hvorfor disse pinglelistene blir kalt for fenderlist? Hva kan disse fendre mot egentlig? Måker?

 

Jamfør med dagens støtfangere på biler. OK at de har en innebygd dekompresjonsfunksjon, men hva tåler de lakkerte designpølsene? Et par bilvasker?

 

Fenderlister? Tull og tøys. Jålelister heter det og har bare to funksjoner; stasj og for skjule at designbobla har sprekker. :smash:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Har alltid lurt på hvorfor disse pinglelistene blir kalt for fenderlist? Hva kan disse fendre mot egentlig? Måker?

 

Jamfør med dagens støtfangere på biler. OK at de har en innebygd dekompresjonsfunksjon, men hva tåler de lakkerte designpølsene? Et par bilvasker?

 

Fenderlister? Tull og tøys. Jålelister heter det og har bare to funksjoner; stasj og for skjule at designbobla har sprekker. :smash:

 

Ja man må jo jåle opp båten litt når den er en 1972 modell og begynner å få litt eldere Volvo preg :lol: Er enig at en del lister er pinglete som fenderlister, men de er ikke lakkerte og de tåler noen støyt. De som er på båten i dag har sittet på i 35 år og har fått mye juling så de tåler jaggu mye synes nå jeg :boxing: Vil vurdere de lekre i stål, men du skal se jeg likevel ender opp med Volvo knakkpølse design :seeya:

Redigert av vannmannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Disse metall-fender/pingle/jåle/(fritt valg))-listene ser i alle fall ikke ut til å tåle så veldig mye 'pryl'. Har studert en del eksemplarer av relativt nye båter der de ikke ser ut i måneskinn. Det har selvsagt noe med behandlingen, men jeg nekter nesten å tro at en hadde klart å herpe en skikkelig elastisk fenderlist tilsvarende.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...