Jump to content

Motor MD21B


Harald65

Recommended Posts

Hei. Må få ønske velkommen med første innlegg.

Jeg har litt erfaring med denne. Hadde MD21B helt til i august. Da ble den byttet ut.

Den tåler ikke det turtallet som står i boka. Og det er etterhvert vanskelig å få tak i deler. Mye røyk er et kjent problem.

Har inntrykk av at det finnes god kompetanse på denne motoren her på baatplassen.

Så det er bare å spørre i vei.

Link to post
Share on other sites

Motoren tror jeg opprinnelig heter Indenor XDP 4.90. Den går også under dekknavnet Sabb Status Marine 52 hk.

 

Deler begynner å bli vanskelig. Forøvrig visstnok mye deler tilgjengelig i India, da de kjøpte opp en hel haug med dieselutgaven av Peugeot 504, der denne motoren angivelig var installert.

 

Mvh,

Are

Link to post
Share on other sites

Hadde MD21 A i snekka , kjørte rundt 500 timer i året med den . Var en knall motor ,røyk var heller ikke noe problem . Ettersom det er aluminiums topp på dem , bør motor gå varm før du gir på for mye og når du kommer fram så la den stå å gå for å roe seg ned igjen . Ha aldrig fult turtall , det skal du vel aldrig ha kansje uannsett . Ligger vel manual i arkivet her mener jeg , desuten så har Ingar som driver forumet samme motor mener jeg . Han har løsninger på det meste på den motoren og kjenner den meget godt , så denne for du mye hjelp til her inne vil jeg mene . Og velkommen til BP .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...