Jump to content

Martec på Yanmar 2GM


eysteind

Recommended Posts

Hei!

Har en yanmar 2GM som er saltvannskjølt. Motoren er en 82 modell, men ser igrunn helt ny ut utvendig. Er mer bekymret for motoren innvendig. Motoren starter momentant på tomgang, og har elles ingen tegn til alderdom.

 

Kom over et brukt Martec ferskvannskjøling til 2500,- Er det fornuftig å montere dette?

Eller kanskje satse på kjølerør under båten med tørr eksos? Noen meter kopperrør koster vel ikkje alverden? Hva er best?

Tror dere at eg klarer å forlenge levetiden på denne motoren, eller synger den på siste verset uansett?

 

Takker for alle tips!

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde montert ferskvannskjølingen på den. At den synger på siste verset er tvilsomt. klart du forlenger levetiden.

Hvis det settet du kjøpte innholder kjøler hadde jeg valgt den løsningen. En slynge er ikke gratis det heller. En systemrens før du monterer dette er en fordel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...