Jump to content

Båtinstrumenter

Littleman

Recommended Posts

Jeg har en Honda BF75A motor. Til denne trenger jeg noen instrumenter til en båt jeg holder på å restaurere.

I "Owners Manual" står det at de kablene som ligger under kablene som går til motoren skal være til:

Trimmeter

Tachometer (RPM meter?)

Voltmeter

Hourmeter

I tillegg vil jeg gjerne ha en knopmåler.

Noen som har dette for salg, eventuelt noen som vet hvor dette selges billigst?

Hei.

I utgangspunktet så burde du kjøpe nytt, siden du ønsker så mange instrumenter. For da får du alle like, og det er jo absolutt det peneste. "Tachometer" er turteller ja :smiley: Det er ganske varierende priser på instrumenter har jeg erfart. Tror det er lurt å finne ut hva du ønsker (utseende og merke, hvite/sorte), og deretter lete etter den beste prisen. Noen turtellere får du MED timeteller også..

Her er noen linker til nettforhandlere (klikk på navnene):

Øst båtutstyr

MARINESHOP

MARITIM

SEASEA

Mye å velge mellom :crazy:

Husk: hvis du skal ha knop måler, så må du selvsagt også ha en føler/giver i tillegg til instrumentet. Det er mange her inne som sverger til gps som den beste fartsmåleren... :yesnod: :yesnod:

Viking.

Redigert av Viking. (see edit history)

Båt 1: Finnmaster 7600

Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979

Navionics hd Europa, på Samsung 10".

Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Husk: hvis du skal ha knop måler, så må du selvsagt også ha en føler/giver i tillegg til instrumentet. Det er mange her inne som sverger til gps som den beste fartsmåleren... :yesnod: :yesnod:

Viking.

Du trenger ikke alltid ha egen giver til trykklogg, mange motorer har dette innebygget, pleier da stikke opp en liten slange med blindplugg ved siden av gir-overføringa helt nede ved undervannshuset. Men denne er dog ikke like nøyaktig som en ekstern giver, for ikke og snakke om GPS.

Faria-instrumenter er gode, stilrene, og forholdsvis billige instrumenter, det er vel egentlig kun biltema instrumenter du bør styre unna (hvertfall i båt, de ruster!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...