Littleman Startet 9.Desember.2007 Del på Facebook Startet 9.Desember.2007 Jeg har en Honda BF75A motor. Til denne trenger jeg noen instrumenter til en båt jeg holder på å restaurere. I "Owners Manual" står det at de kablene som ligger under kablene som går til motoren skal være til: Trimmeter Tachometer (RPM meter?) Voltmeter Hourmeter I tillegg vil jeg gjerne ha en knopmåler. Noen som har dette for salg, eventuelt noen som vet hvor dette selges billigst? Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 9.Desember.2007 Del på Facebook Svart 9.Desember.2007 (redigert) Hei. I utgangspunktet så burde du kjøpe nytt, siden du ønsker så mange instrumenter. For da får du alle like, og det er jo absolutt det peneste. "Tachometer" er turteller ja Det er ganske varierende priser på instrumenter har jeg erfart. Tror det er lurt å finne ut hva du ønsker (utseende og merke, hvite/sorte), og deretter lete etter den beste prisen. Noen turtellere får du MED timeteller også.. Her er noen linker til nettforhandlere (klikk på navnene): Øst båtutstyr MARINESHOP MARITIM SEASEA Mye å velge mellom Husk: hvis du skal ha knop måler, så må du selvsagt også ha en føler/giver i tillegg til instrumentet. Det er mange her inne som sverger til gps som den beste fartsmåleren... :yesnod: Viking. Redigert 9.Desember.2007 av Viking. (see edit history) Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Boywonder Svart 9.Desember.2007 Del på Facebook Svart 9.Desember.2007 Jeg ville gått inn på Maritim og sett på Faria intrumenter. De er fine, gode og forholdsvis billige. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
csvirus Svart 9.Desember.2007 Del på Facebook Svart 9.Desember.2007 Husk: hvis du skal ha knop måler, så må du selvsagt også ha en føler/giver i tillegg til instrumentet. Det er mange her inne som sverger til gps som den beste fartsmåleren... :yesnod: Viking. Du trenger ikke alltid ha egen giver til trykklogg, mange motorer har dette innebygget, pleier da stikke opp en liten slange med blindplugg ved siden av gir-overføringa helt nede ved undervannshuset. Men denne er dog ikke like nøyaktig som en ekstern giver, for ikke og snakke om GPS. Faria-instrumenter er gode, stilrene, og forholdsvis billige instrumenter, det er vel egentlig kun biltema instrumenter du bør styre unna (hvertfall i båt, de ruster!) Sitér dette innlegget Link to post
Littleman Svart 11.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 det er en slik ledning med blindplugg ved undervannshuset. Hvordan kobles da denne til fartsmåleren? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 (redigert) Du trenger en måler som drives av vanntrykket. Kobles til med en slange. Redigert 11.Desember.2007 av Gladiator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 det er en slik ledning med blindplugg ved undervannshuset. Hvordan kobles da denne til fartsmåleren? Mener at denne blindpluggen er av plastik og tror du kan kutte ende av den, da blir det en nippel du kan sette slangen på. Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 (redigert) Hei har et tachometer for Yamaha liggende dersom du kan bruke det. Har litt flere funksjoner enn det på bildet. ser omtrent slik ut. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12567/tachometer2_hr.jpg Redigert 12.Desember.2007 av kritrov (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Littleman Svart 14.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 Hei Takk for innspill alle sammen. Jeg fikk tak i alle instrumentene. Turteller m/timeteller, Knopmåler, Voltmeter og trimmeter. Alle instrumentene var orginale Honda instrumenter og helt nye. Kjøpt på eBay fra Usa. kr 1.100 ink porto. Sjekket her hos den lokale Honda forhandleren og bare turtelleren ville kostet ca 2.700 kr. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 det var jo en bra handel, men har du noen bilder av de? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Billig nok det ja. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.