Jump to content

Olje badeplattform.


Baracuda

Recommended Posts

Dette teamaet er sikker blitt diskutert flere ganger men jeg prøver allikevel. Jeg har snekra sammen en teakdørk som jeg har limt på ett lag csm og db matte ( altså grp )

natingen har jeg brukt sikaflex 290 natemasse. Dette lot jeg ligge en uke med natemasse, så slipte jeg ned herligheten. No har dette ligget til ettertørk i tre uker ved ca 23 grader, jeg har også en testplate for testing av oljen. Jeg har kjøpt inn Epifanes teak ojle sealer, men vil allikevel spørre om det er testet ut noe oljer som går overens med natemassen og som holder mål over tid. og ikke legger en glatt film på treverket. Jeg har vurdert og ha det ubehandlet men ville prøve ut olje først. :flag:

Link to post
Share on other sites

Har brukt Epifanes teak olje. Kan ikke si den var _veldig_ varig her i Stavanger (var i alle fall behov for en eller to oppfriskinger ila. sesongen - noe som selvsagt sjelden ble gjennomført). Første forsøk ga film og måtte rubbes forsiktig bort med gryteskrubb og rødsprit. Blandet i en god klunk med amerikansk terpentin (nå kalt "balsamterpentin") og var kjip med filla. Da funket det greit. Så pent ut og var aldri glatt. Dog problem med varigheten som nevnt. Aldri noe problem med natene, men så vet jeg ikke hvilken masse som var brukt.

 

Hvis du har dørken liggende kan du vel bare plassere den kaldt (for sen tørking) og gi den et daglig strøk i noen uker? Da skulle en tro det ville bli bra. Kosearbeid med den lukta...

Link to post
Share on other sites

Det at jeg må tilføre olje utover i sesongen er greit bare ikke natene løses opp. Jeg har ringt og sjekket litt og kommet til at både Hempel og Epifanes kan brukes så da er det vel bare og kline på og se resultatet. Hovedsaken er visst at natemassen er skikkelig tørr før påføring av olje. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...