Andre71 Startet 10.Desember.2007 Del på Facebook Startet 10.Desember.2007 Har planer om å gå til anskaffelse av en eldre seilbåt, og lurer på hvilke dokument som er viktige å få med. Kanskje skal båten seiles til andre land en gang i fremtiden og da har jeg forstått det er viktig å ha papirene på båten i orden. På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.Desember.2007 Del på Facebook Svart 10.Desember.2007 Velkommen til Baatplassen!! Jeg vet ikke så mye om utlandet, men kjøp aldri en uregistrert båt! Og vær sikker på ar den er registrert i et system som er oppe å går i dag, og ikke i tollvesnets system. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
vikers Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Blir litt tull å ikke skulle kjøpe en uregistrert båt. Har lest i en tråd her inne at registreringskortet i RSSR kun er et bevis på at båten er registrert, og ikke et eierbevis. Hvor en får et slikt eierbevis vet jeg dog ikke. :) Det er langt fra alle ( 50 % eller så) som registrerer sine båter, så en kjøpekontrakt som tidligere eier skrev da han/hun kjøpte båten bør da holde? Gjerne også kjøpekontrakter mellom tidligere eiere om det er mulig (få mest mulig historie i alle fall). Jeg ville også fått med flest mulig kvitteringer på alt som er kjøpt til båten, eventuelle motor-rep./overhalinger etc. etc. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.