Jump to content

Groe på drev


enrico

Recommended Posts

Kjøpte i fjor en ny skilsø 33 med kad 300 og dp drev.

 

Fabrikken leverte den ferdig på vannet men hadde ikke behandlet drevet med

noe slags stoff.

 

Det hadde grodd noe jævlig.

 

Høytrykkspylte ved opptak og nå gruer jeg til å begynne å pusse men har ingen erfaring med drev.

 

Hva bør jeg bruke til å pusse uten å ødelegge lakk ?

Hva skal jeg sette inn drevet med for å hindre groing ?

 

 

Jeg er helt ny i dette forumet og har allerede funnet masse interessant hos dere men er forelopig ikke veldig erfaren og suger til meg alt jeg kan lære av dere "ulker" der ute.

 

Ikke minst gode havne tips ,jeg gleder meg allerede til å besøke fler av dem. :drink:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet at jeg pådrar meg flere meninger nå, men forsøk å fjerne groen med Deep Clean. Les bruksanvisningen nøye og -følg- den! Når drevet er groefritt, må du mattslipe og grunne, så kan du bruke et antigroe stoff til drev. Selv har jeg brukt Internationals Prop O Drev med et resultat jeg er fornøyd med.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Hei enrico

 

Drevgroe er ett problem, og matte ned og male på et nytt drev :smiley: er liksom "hærverk" 2003 var min første sesong, og her er ett bilde etter opptak i oktober 03. Jeg brukte Hempel drevspray på drevplata og International Veridian (3komp) på selve drevet.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=21109

Bilde

 

Bilde

 

drev bilde i stort format

http://home.online.no/~rmalmgre/bilder/drev_groe03_big.jpg

 

Veridian en ett tykt gele lignende gjennomsiktig lag som er for "glatt" for groe. Som du ser virket det ganske bra faktisk bedre enn Hempel drev spray.

 

Hva jeg bruker neste år er usikkert med tror det blir drevbunnstoff som rulles på. Ennå ikke sikker på type eller fabrikat. Blir vel noe jeg ser etter på "Sjøen for alle" 2004

 

Vi kan jo holde tråden i gang til dess.

:wink:

Link to post
Share on other sites

Har brukt International Veridian en gang og aldri mer. Det er det dyreste dumheten jeg noen gang har gjort. Derimot kan jeg anbefale Internatianals Prop o Drev. Arbeidet du må gjøre, når du må skifte fra Veridian er skikkelig surt fordi du må fjerne alt gammelt bunnstoff.

 

Vi har båten i nærmest brakkvann med svært gode forhold for groe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...