Jump to content

Hvor få tak i vask til toalett?


Batdilla

Recommended Posts

Prosjekt toalett i Sjømannen er nå godt igang. Til dette trenger jeg en hjørnevask i passende størrelse. Foreløpig har jeg funnet dette hos Maritim, Watski og Plastimo. Av disse er det kun en som kan tenkes å passe til mitt bruk. Er det noen som vet om andre som selger slike hjørnevasker?

 

Her er hjørnevaskene som Maritim selger:

BildeBilde

 

De har og en modell på 330x330, men den er ikke avbildet.

Link to post
Share on other sites

Du kan sjekke www.kamafritid.se  De har to hjørnevaskmodeller.

Der finner du linker til lokale forhandlere av båt- og caravanutstyr. Er ikke akkurat lokalkjent, men ser at de har forhandlere "nær Mjøsa"  :smiley:

Det har vært ganger hvor utstyrsbutikker til caravanfolket har vært til hjelp for oss når vi ikke har funnet det vi har vært på utkikk etter hos maritimforhandlere!

 

Mvh HaJ

Link to post
Share on other sites

Problemet er bare plassen. Den er forsvinnende liten. :smiley:

Vet akkurat hva du snakker om.  :wink:  Har innredet en Sjømann selv en gang i tiden.

Det ble mange kompromisser. Fikk liksom ikke helt plass til alt jeg ville ha der, nei. Får du plass til eget toalettrom uten å miste lengde på den ene køya, da skal jeg ta av meg hatten.  :lol: Jeg endte opp med en Porta-Potti i benken forut. Ikke akkurat noen drømmeløsning, :wink:  men det gikk da på et vis det og.

Link to post
Share on other sites

...Får du plass til eget toalettrom uten å miste lengde på den ene køya, da skal jeg ta av meg hatten. Jeg endte opp med en Porta-Potti i benken forut. Ikke akkurat noen drømmeløsning, men det gikk da på et vis det og.

Du kan nok trygt beholde hatten på. Halve køya ble amputert forrige lørdag. Jeg valgte å ta 15cm mer enn det som er standard på byggeskissen hvor toalettrom er tegnet inn, for da tror jeg at jeg skal få klemt inn litt skap-plass og en liten vask. Men det blir en skikkelig jobb. Jeg ønsker meg noen centimeter mer bredde på toalettrommet i den enden som er akterover enn det som går på grunn av døråpningen i veggen mellom kabinen og cockpit. Så veggen inn til kabinen må ned slik at den kan erstattes med en ny hvor døråpningen er litt forskjøvet mot babord side. Og den veggen var ikke lett å få ned. For det første var den støpt skikkelig fast, i tillegg til en kvadrillion skruer. I tillegg er det en smarting som en gang i tiden har gjort en skikkelig dustepatent når han har trukket opp igjen ei list som er i cockpit på motsatt side av veggen. På et eller annet vis har vedkommende fått plassert muttre inne i lista - muttre som man selvsagt ikke får tak på uten å rive av trekket - for muttrene går jo rundt ved forsøk på å løsne veggen, må vite. :smiley: Løsningen ble å lirke med baufilblad. Gikk så knokene haglet det. Ikke gjorde det noe at det var kaldt heller, for det ble rimelig varmt i kabinen etter hvert...

 

Jeg vurderte sterkt andre løsninger, men kom til at dette var den beste. Det er ikke noe som slår å kunne ta med seg et båtannonseblad og dr... i fred en halvtime, eller så. Jeg regner med at det blir en del overnattingsturer i sommer og da blir det for klundrete med porta'en forut. Så køya ble kort. Men det er Batdillerinnen også - så hvis noen kommenterer lengden på køya, kan jeg bare si at den er skreddersydd til Dillerinnen :wink:!

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderte sterkt andre løsninger, men kom til at dette var den beste. Det er ikke noe som slår å kunne ta med seg et båtannonseblad og dr... i fred en halvtime, eller så. Jeg regner med at det blir en del overnattingsturer i sommer og da blir det for klundrete med porta'en forut. Så køya ble kort. Men det er Batdillerinnen også - så hvis noen kommenterer lengden på køya, kan jeg bare si at den er skreddersydd til Dillerinnen :cheers:!

Helt enig i at det er mye bedre med eget rom til dassen.

Jeg husker at jeg sleit med å få utnyttet den lille plassen som var i Sjømannen, fikk liksom ikke løsningen helt som jeg ville ha den. Det endte med at jeg byttet båt! :cheers: Kjøpte en Hanto 24 isteden. Det ble en helt annen verden for oss. Men for all del, Sjømannen var en veldig ålreit båt, den. ( ikke misforstå meg.) Hadde mange fine turer med den.  :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei Baatdilla.

Angående vasker ville jeg tatt en telefon til Navigare i Kr.sand, de har som regel en løsning på det meste. Nå har jeg forresten fått skåret til benkeplate til vask og bluss i min båt, og i tillegg er alt utstyr til el.anlegget i hus. Begynner i morgen på det

Du kan nok trygt beholde hatten på. Halve køya ble amputert forrige lørdag. Jeg valgte å ta 15cm mer enn det som er standard på byggeskissen hvor toalettrom er tegnet inn, for da tror jeg at jeg skal få klemt inn litt skap-plass og en liten vask. Men det blir en skikkelig jobb. Jeg ønsker meg noen centimeter mer bredde på toalettrommet i den enden som er akterover enn det som går på grunn av døråpningen i veggen mellom kabinen og cockpit. Så veggen inn til kabinen må ned slik at den kan erstattes med en ny hvor døråpningen er litt forskjøvet mot babord side. Og den veggen var ikke lett å få ned. For det første var den støpt skikkelig fast, i tillegg til en kvadrillion skruer. I tillegg er det en smarting som en gang i tiden har gjort en skikkelig dustepatent når han har trukket opp igjen ei list som er i cockpit på motsatt side av veggen. På et eller annet vis har vedkommende fått plassert muttre inne i lista - muttre som man selvsagt ikke får tak på uten å rive av trekket - for muttrene går jo rundt ved forsøk på å løsne veggen, må vite. :smiley: Løsningen ble å lirke med baufilblad. Gikk så knokene haglet det. Ikke gjorde det noe at det var kaldt heller, for det ble rimelig varmt i kabinen etter hvert...

 

Jeg vurderte sterkt andre løsninger, men kom til at dette var den beste. Det er ikke noe som slår å kunne ta med seg et båtannonseblad og dr... i fred en halvtime, eller så. Jeg regner med at det blir en del overnattingsturer i sommer og da blir det for klundrete med porta'en forut. Så køya ble kort. Men det er Batdillerinnen også - så hvis noen kommenterer lengden på køya, kan jeg bare si at den er skreddersydd til Dillerinnen :smiley:!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...