Jump to content

Hva er normal størrelse for autopilotpumpe på en 30-fots snekke?


Ludde30

Recommended Posts

Når ting skjer, så skjer de gjerne fort :crazy: Jeg har mulighet til å kjøpe meg autopilot til snekka med god rabatt, men jeg er ikke særlig bevandret i dette temaet. Et spørsmål følger derfor:

 

1. Hydraulikkpumpas størrelse spiller en rolle har jeg forstått. Hva er normalt på en 30-fots snekke (rekker ikke å dra ned til båten for å sjekke)?

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Autopilot- et spørsmål.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Når ting skjer, så skjer de gjerne fort :crazy: Jeg har mulighet til å kjøpe meg autopilot til snekka med god rabatt, men jeg er ikke særlig bevandret i dette temaet. Et spørsmål følger derfor:

 

1. Hydraulikkpumpas størrelse spiller en rolle har jeg forstått. Hva er normalt på en 30-fots snekke (rekker ikke å dra ned til båten for å sjekke)?

Kansje du finner noen opplysninger om dette i Sleipnerkatalogen?

 

Det er vel ikke hydralikkpumpas størrelse, men styresylinderens størrelse som har betydning?

Link to post
Share on other sites

Jeg satt inn en Raymarine S1G autopilot i fjor, som fungerer helt fint på min Viksund 31. Her sitter det en Tennfjord 25 jr styresylinder på omkring 50kg/m (midt i mellom Sleipner 40 og 60), med et volum på ca 113 cm3. Dette er en båt på 5500- 6000kg matchvekt, og med noe av det største rorarealet som jeg har sett på snekke. Piloten tåler styresylinder på 172 cm3. Var litt spent på om sylinderen skulle være i svakeste laget, men dette har fungert helt fint. Vil tippe at din styresylinder vil være i samme størrelse som min. Hva slags autopilot vurderer du? :smiley:

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for godt svar Gullfisk! Skal jeg være ærlig så betyr "...med god rabatt" i innlegg #1 at julenissen kommer med den. Jeg skal egentlig ikke vite noe om det, men av en eller annen grunn så hører jeg veldig godt når noen hvisker og tisker om slike ting. Jeg antar ar at jeg ikke har noe kraftigere sylinder en deg nei, så da kan jeg si det videre til kona som ikke hadde noe greie på det, og dermed ikke klarte å holde på hemmeligheten mellom henne og svigerfaren min (du verden så deilig det er å være bortskjemt svigersønn) :cheers:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...