Blue_Dragon Startet 11.Desember.2007 Del på Facebook Startet 11.Desember.2007 Fikk melding i fra Skilsø i dag at de nå har startet å støpe skroget. Flytter informasjonen over ny-båten over i en ny tråd... I morgen skal motoren monteres. Båten er ferdig om 4 uker. Still gjerne spørsmål Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Vi vil se billeder fra hele processen... Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Det er alltid en god følelse når man går og venter på ny båt. Da jeg hadde Viksunden i bestilling så var jeg sikkert på verftet 30 ganger, jeg hadde også ca 200 bilder av byggeprosessen. Båten jeg nå har under bygging har jeg vært og besøkt kun en gang, mye av grunnen til det skyldes at denne bygges Plymouth i England. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 (redigert) Gratulerer. V42 er en kjempefin båt. Godt å se FSN på et skikkelig forum. Har blitt lovet å få oversendt bilder i fra Skilsø. Redigert 11.Desember.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Gratulerer. V42 er en kjempefin båt. Tusen takk for det! Det er en flott båt du også går og venter på. En kollega av meg har lik, han kan ikke få skrytt nok av den. Lykke til med nybåten! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Flytter informasjonen over ny-båten over i en ny tråd... I morgen skal motoren monteres. Båten er ferdig om 4 uker. Still gjerne spørsmål Flott båt, litt nysjerrig på hva du byttet fra. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 (redigert) Jeg hadde en Nor Star 290 før. En veldig grei båt til prisen, men den passer ikke helt på vestlandet + at den ble litt liten etterhvert. Redigert 11.Desember.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Med årets sommer friskt i minnet blir det jo nesten det samme her på Østlandet. Grattis igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Grattis med nye båter i produksjon begge. Blir årets julegave til far dette, tipper jeg! FSN, si litt om hvilken motorisering du har valgt og ellers løsningene. V42 er en kanon-båt - min drømmebåt faktisk. Skisøen er også en solid og fin båt - sammvittighetsfullt bygget. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 V42 er kjempefin, men fsn, du går jo fra en klassisk vestlandsbåt (kanskje snarer tilpasset vanlige nordeuropeiske sommere) til en middelhavsbåt, håper du at det blir ordentlig sommer på sørlandet neste år eller skal du emigrere? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 "V42 er en kanon-båt - min drømmebåt faktisk." "Kanonbåt du lissom. Jag skal visa dig kanonbåt jag" : (Fritt etter en Hasse og Tage klasikker fra 60-tallet) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Victora III Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 "Kanonbåt du lissom. Jag skal visa dig kanonbåt jag" Fonetisk har du nok også rett. Det skal være kanon båt - ikke kanon-båt Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 11.Desember.2007 Del på Facebook Svart 11.Desember.2007 Grattis med nye båter i produksjon begge. Blir årets julegave til far dette, tipper jeg! FSN, si litt om hvilken motorisering du har valgt og ellers løsningene. V42 er en kanon-båt - min drømmebåt faktisk. Dette blir nok absolutt årets julegave. Har beundret denne siden den kom som V39 i 1995 og etter vært som den ble oppgradert til V42 likte jeg båten bare bedre. Skulle ikke mer til enn en prøve tur rundt Kadettangen under Båter i sjøen, da var jeg totalt hekta. Fruen var heller ikke vond å be, for første gang var hun faktisk positiv til båtbytte helt fra starten av. Ja jeg tar et stort sprang. Jeg har hatt to båter med Flybridge siden 2000(Riviera 925 Fly og Viksund 360) og kunne godt tenke meg å prøve åpen løsning igjen. Så får vi heller be til høyere makter om at sommerværet på Sørlandet er til bake i sitt gode gamle jeg igjen til sommeren. Nå er det jo også et litt stort steg å ta for en som bare har hatt Norske båter tidligere så jeg gleder meg også til å prøve noe nytt. Jeg har valgt båten med doble VP D6-350. Toppfart ca 41-42 knop og et heftig skyv. Hvit skrog og beige cockpit puter. Jeg har også valgt Teak på dørken i cockpit etter som jeg er veldig glad i Teak fra mine tidligere båter(regner da ikke med noe julekort fra Regnskog fondet) Gleder meg noe vilt til båten skal hentes og kjøres hjem. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Hei Blue_Dragon. Det blir gode greier. Trodde du hadde en Skilsø 33 allerede ??? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Nei, den kommer ikke før i Januar. Jeg har valgt båten med doble VP D6-350. Toppfart ca 41-42 knop og et heftig skyv. Hvit skrog og beige cockpit puter. Jeg har også valgt Teak på dørken i cockpit etter som jeg er veldig glad i Teak fra mine tidligere båter(regner da ikke med noe julekort fra Regnskog fondet) Det er vel kun D6-330 og D6-370 som levers nå, så da blir det vel D6-370? Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Flotte Båter begge to. Vi fikk vår lille dynamic fra Scand i forgårs. Vår andre. Men om ett par år kan vi forhåpentligvis gå opp i størrelse igjen. Denne gangen er Båten med Hvitt skrog. Den skal muligens vises på Lillestrøm. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Flotte Båter begge to. Vi fikk vår lille dynamic fra Scand i forgårs. Vår andre. Men om ett par år kan vi forhåpentligvis gå opp i størrelse igjen. Denne gangen er Båten med Hvitt skrog. Den skal muligens vises på Lillestrøm. Gratulerer ja. D4-300 må jo være en kjempemaskin til denne båten. Er det utført noen fartstester? Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 D4 - 300 på Scand 9200 = Ca 40 knop. ( eller ca 3 knop raskere enn med D4-260). Holder lenge for meg. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Fsn Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Det er vel kun D6-330 og D6-370 som levers nå, så da blir det vel D6-370? Det er riktig det, men båten ble bestilt (satt på konvoi liste) før de nye motorene ble sluppet på markedet så jeg antar at min er blant de siste som har D6-350(nå har jeg det også å skryte av ). Fikk forøvrig valget mellom D6 370 eller 330 med da var det mulig jeg måtte vent litt pga noen leveringsproblemer som Volvo penta UK hadde forårsaket. Det skal ikke være lett skjønner du! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Kan du ikke fortelle litt om gamlebåten (Gjerne i en ny tråd). Det er sikker mange her inne som er interessert i en Viksund 360 som går 43 knop. Har du solgt båten forresten? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Flytter informasjonen over ny-båten over i en ny tråd... I morgen skal motoren monteres. Båten er ferdig om 4 uker. Still gjerne spørsmål Hei. Gratulerer ny båt, er deres båt bygger der eller annen sted? Liker type skilsø 33 At-le Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 22.Desember.2007 Del på Facebook Svart 22.Desember.2007 Båten er ferdig om 4 uker. Ser det nærmer seg levering......spenningen stiger antagelig....fin jule- nyttårspresang! Flott båt, er litt nysgjerrig på noen momenter: * Hvilket utstyr blir den levert med? * Oppfølging underveis fra båtbygger? * Tidfrister overholdt? * Hva gjorde at du valgte akkurat Skilsø 33, hvilke andre alternativer var aktuelle? Og selvfølgelig er alltid bilder kjærkomne i en slik prosess...... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2007 (redigert) Hei Her er svar på spørsmålene. * Hvilket utstyr blir den levert med? Pga tidsklemma så blir det levert "nøkkelferdig på vannet" med det meste av nødvendig og nice to have ektrautstyr. Dette inkluderer teak dørk, kartplotter/ekkolodd/vhf/tv-antenne, kjøleskap, teakskap, ankervinsj (rustfritt anker), bunstoff med primer, landstrøm med skilletrafo og inverter, oppgradert stoff til microfiber, teakbenker med puter, radio/cd, 2 ekstra batteri, trekk for vindskjerm samt Nema 2000 og en del andre småting. Båten har også mye bra som standarutstyr slik som defroster, varmeapparat og baugpropell. * Oppfølging underveis fra båtbygger? Dette har vært helt eksemplarisk. Helt utrolig hva man kan få til hvis man bestiller en ny båt. F.eks å ombygge pantry for å sette inn et 85l kjøleskap. Underveis har de nå ringt hvis det er noen spørsmål de lurer på og det er bare å ringe hvis jeg lurer på noe. * Tidfrister overholdt? Båten blir levert på dagen som ble avtalt i september * Hva gjorde at du valgte akkurat Skilsø 33, hvilke andre alternativer var aktuelle? Å velge båt er veldig vanskelig. Dette valget hadde følgende kriterier: - Båten skal ligge ute hele året på vestlandet med mist mulig vedlikehold - Det måtte være en båt jeg kunne stole på ble levert - Gode tilbakemeldinger i fra andre Skilsø eiere - Kona likte den - Båten passer den nye D4-300 meget bra (fart 33 knop). 1 motor gir desuten mindre vedlikehold og DP drev lavt forbruk. - Båten er meget familievenllig med 2 små barn. Båten må ha 4 faste køyer med opsjon for 1-2 til. - Jeg synes designet inne og ute er ganske bra. Desuten er håndtverket førsteklasses kvalitet. - Ved å holde dette budjettet så kunne båten kjøpes med pant i huset. (Hørte litt på Gjedrem også) - Fikk et meget godt tilbud, med 2007 priser og rabatt i forbindelse med at båten skal vises på messen i Stavaneger til våren. - Synes det var greit å få en helt ny 2008 modell med 5 år reklamasjon kontra en brukt som er noen år gammel. Jeg synes båten er litt liten for flybridge, men de som har FB versjonen er også veldig fornøyde. Andre båter som seriøst ble vurdert var Nimbus 350 coupe (brukt og ny) og Nor Star 350 med HT (ny). Vurderte også mange andre båter (har vel kikket i 3 år nå). Håper å få noen bilder å legge ut snart, men det er ikke sikkrrt jeg får disse før i januar. Redigert 22.Desember.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 22.Desember.2007 Del på Facebook Svart 22.Desember.2007 Takk for utfyllende svar! Henter du båten sjøveien? Er vel ikke den beste tiden værmessig.... Når, jeg sier når, vi skal oppgradere er det en aktuell båtstørrelse 30-35 fot. Sannsynligvis blir det en med kalesje i og med at båtene blir tat på land her i Kr.sand. Problemet er at vi er 5 i familien, ikke mange båter som har fem faste sengeplasser. Ja i tillegg til båtplass og lommebok.... Hyggelig at du velger lokale håndtverkere nok en gang! Flott du får bra oppfølging og blir levert iht avtale, ingen selvfølge i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2007 Båten kommer sjøveien..Men på en kystbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.