Jump to content

Ny båt Skilsø 33

Blue_Dragon

Recommended Posts

"V42 er en kanon-båt - min drømmebåt faktisk."

"Kanonbåt du lissom. Jag skal visa dig kanonbåt jag" :lol:: (Fritt etter en Hasse og Tage klasikker fra 60-tallet)

deutschland.jpg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Grattis med nye båter i produksjon begge. Blir årets julegave til far dette, tipper jeg! FSN, si litt om hvilken motorisering du har valgt og ellers løsningene. V42 er en kanon-båt - min drømmebåt faktisk.

Dette blir nok absolutt årets julegave. Har beundret denne siden den kom som V39 i 1995 og etter vært som den ble oppgradert til V42 likte jeg båten bare bedre. Skulle ikke mer til enn en prøve tur rundt Kadettangen under Båter i sjøen, da var jeg totalt hekta. Fruen var heller ikke vond å be, for første gang var hun faktisk positiv til båtbytte helt fra starten av.

Ja jeg tar et stort sprang. Jeg har hatt to båter med Flybridge siden 2000(Riviera 925 Fly og Viksund 360) og kunne godt tenke meg å prøve åpen løsning igjen. Så får vi heller be til høyere makter om at sommerværet på Sørlandet er til bake i sitt gode gamle jeg igjen til sommeren. Nå er det jo også et litt stort steg å ta for en som bare har hatt Norske båter tidligere så jeg gleder meg også til å prøve noe nytt.

Jeg har valgt båten med doble VP D6-350. Toppfart ca 41-42 knop og et heftig skyv. Hvit skrog og beige cockpit puter. Jeg har også valgt Teak på dørken i cockpit etter som jeg er veldig glad i Teak fra mine tidligere båter(regner da ikke med noe julekort fra Regnskog fondet)

Gleder meg noe vilt til båten skal hentes og kjøres hjem.

Nei, den kommer ikke før i Januar.

Jeg har valgt båten med doble VP D6-350. Toppfart ca 41-42 knop og et heftig skyv. Hvit skrog og beige cockpit puter. Jeg har også valgt Teak på dørken i cockpit etter som jeg er veldig glad i Teak fra mine tidligere båter(regner da ikke med noe julekort fra Regnskog fondet)

Det er vel kun D6-330 og D6-370 som levers nå, så da blir det vel D6-370?

Flotte Båter begge to. Vi fikk vår lille dynamic fra Scand i forgårs. Vår andre. Men om ett par år kan vi forhåpentligvis gå opp i størrelse igjen. Denne gangen er Båten med Hvitt skrog. Den skal muligens vises på Lillestrøm.

Gratulerer ja. D4-300 må jo være en kjempemaskin til denne båten. Er det utført noen fartstester?

Det er vel kun D6-330 og D6-370 som levers nå, så da blir det vel D6-370?

Det er riktig det, men båten ble bestilt (satt på konvoi liste) før de nye motorene ble sluppet på markedet så jeg antar at min er blant de siste som har D6-350(nå har jeg det også å skryte av :wink: ). Fikk forøvrig valget mellom D6 370 eller 330 med da var det mulig jeg måtte vent litt pga noen leveringsproblemer som Volvo penta UK hadde forårsaket. Det skal ikke være lett skjønner du!

• 2 uker senere...
Båten er ferdig om 4 uker.

Ser det nærmer seg levering......spenningen stiger antagelig....fin jule- nyttårspresang!

Flott båt, er litt nysgjerrig på noen momenter:

* Hvilket utstyr blir den levert med?

* Oppfølging underveis fra båtbygger?

* Tidfrister overholdt?

* Hva gjorde at du valgte akkurat Skilsø 33, hvilke andre alternativer var aktuelle?

Og selvfølgelig er alltid bilder kjærkomne i en slik prosess......

Hei

Her er svar på spørsmålene.

* Hvilket utstyr blir den levert med?

Pga tidsklemma så blir det levert "nøkkelferdig på vannet" med det meste av nødvendig og nice to have ektrautstyr. Dette inkluderer teak dørk, kartplotter/ekkolodd/vhf/tv-antenne, kjøleskap, teakskap, ankervinsj (rustfritt anker), bunstoff med primer, landstrøm med skilletrafo og inverter, oppgradert stoff til microfiber, teakbenker med puter, radio/cd, 2 ekstra batteri, trekk for vindskjerm samt Nema 2000 og en del andre småting. Båten har også mye bra som standarutstyr slik som defroster, varmeapparat og baugpropell.

* Oppfølging underveis fra båtbygger?

Dette har vært helt eksemplarisk. Helt utrolig hva man kan få til hvis man bestiller en ny båt. F.eks å ombygge pantry for å sette inn et 85l kjøleskap. Underveis har de nå ringt hvis det er noen spørsmål de lurer på og det er bare å ringe hvis jeg lurer på noe.

* Tidfrister overholdt?

Båten blir levert på dagen som ble avtalt i september

* Hva gjorde at du valgte akkurat Skilsø 33, hvilke andre alternativer var aktuelle?

Å velge båt er veldig vanskelig. Dette valget hadde følgende kriterier:

- Båten skal ligge ute hele året på vestlandet med mist mulig vedlikehold

- Det måtte være en båt jeg kunne stole på ble levert

- Gode tilbakemeldinger i fra andre Skilsø eiere

- Kona likte den

- Båten passer den nye D4-300 meget bra (fart 33 knop). 1 motor gir desuten mindre vedlikehold og DP drev lavt forbruk.

- Båten er meget familievenllig med 2 små barn. Båten må ha 4 faste køyer med opsjon for 1-2 til.

- Jeg synes designet inne og ute er ganske bra. Desuten er håndtverket førsteklasses kvalitet.

- Ved å holde dette budjettet så kunne båten kjøpes med pant i huset. (Hørte litt på Gjedrem også)

- Fikk et meget godt tilbud, med 2007 priser og rabatt i forbindelse med at båten skal vises på messen i Stavaneger til våren.

- Synes det var greit å få en helt ny 2008 modell med 5 år reklamasjon kontra en brukt som er noen år gammel.

Jeg synes båten er litt liten for flybridge, men de som har FB versjonen er også veldig fornøyde.

Andre båter som seriøst ble vurdert var Nimbus 350 coupe (brukt og ny) og Nor Star 350 med HT (ny). Vurderte også mange andre båter (har vel kikket i 3 år nå).

Håper å få noen bilder å legge ut snart, men det er ikke sikkrrt jeg får disse før i januar.

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)

Takk for utfyllende svar!

Henter du båten sjøveien? Er vel ikke den beste tiden værmessig....

Når, jeg sier når, vi skal oppgradere er det en aktuell båtstørrelse 30-35 fot. Sannsynligvis blir det en med kalesje i og med at båtene blir tat på land her i Kr.sand. Problemet er at vi er 5 i familien, ikke mange båter som har fem faste sengeplasser. Ja i tillegg til båtplass og lommebok....

Hyggelig at du velger lokale håndtverkere nok en gang! Flott du får bra oppfølging og blir levert iht avtale, ingen selvfølge i dag!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...