Boywonder Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 , er deres båt bygger der eller annen sted? At-le Dette bygget er snekkerverkstedet til Skilsø. Det er der de lager innredninger etc. Båtene bygges litt lenger innpå øya. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
bjorngb Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 Hva kommer herligheten på - sånn ca? Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 Takk for utfyllende svar! Henter du båten sjøveien? Er vel ikke den beste tiden værmessig.... Når, jeg sier når, vi skal oppgradere er det en aktuell båtstørrelse 30-35 fot. Sannsynligvis blir det en med kalesje i og med at båtene blir tat på land her i Kr.sand. Problemet er at vi er 5 i familien, ikke mange båter som har fem faste sengeplasser. Ja i tillegg til båtplass og lommebok.... Hyggelig at du velger lokale håndtverkere nok en gang! Flott du får bra oppfølging og blir levert iht avtale, ingen selvfølge i dag! secao 1030, fin med 5 faste sengeplaser Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 23.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2007 (redigert) Veldig bra utstyrt Blue_Dragon To uker igjen .... Redigert 23.Desember.2007 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
MajorAndy Svart 23.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2007 Jeg ser at du skal have en D4-300 i båden. Jeg har selv en D6-310 og har siddet og set lidt på forskellen. Boring mm. er jo den samme men der er to cylindre færre, så samlet slagvolumen må jo nødvendigvis være 50% mindre i D4'ern. Alligevel har de næsten samme ydelse - og så vejer D4'eren jo en cirka 100 kilo mindre, og det skader jo ikke. Når ydelsen er den samme med markant mindre motorvolumen må det jo betyde, at der trækkes flere HK pr. cylinder ud af D4'eren. Kompressionen er den samme. Så det må være kompressoren, der er forskellen eller hvad? En amatør-betragtning er at holdbarheden på D4'eren er mindre end på D6'eren når den skal yde så meget mere pr. cylinder. Men det er måske en myte? Er der nogle motorkyndige, der har en holdning til dette? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Lina III Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Flytter informasjonen over ny-båten over i en ny tråd... I morgen skal motoren monteres. Båten er ferdig om 4 uker. Still gjerne spørsmål Jeg skjønner godt at du er spent nå kun få dager før du får båten levert fra Skilsø Baatbyggeri. Jeg var selv i samme situasjon for snart fem år siden. Da ventet jeg på min nye Skilsø 2003-modell som jeg hadde kjøpt ny. Jeg valgte en 33 FB med KAD 300 motor. Jeg var flere ganger på plass i Arendal for å følge med på byggingen av båten. Jeg var alltid velkommen. I tiden etter at jeg fikk Skilsøen hadde jeg også god kontakt med Skilsø, og servicen var upåklagelig. Jeg ønsker deg lykke til med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Noget nyt her? Og får vi snart billeder at se af vidunderet...? :-) Andy Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Er båten kommet ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Lina III Svart 11.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2008 Jeg regner ned at du nå er svært spent på å motta din nye båt, og håper på at du vil bli like tilfreds med din Skilsø som jeg var da jeg hentet ny båt fra Skilsø. Gleder meg til bilder fra båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2008 Major Andy: kompressoren har ingenting med antall hk på D4 og D6. Kompressoren gir bare dreimoment i lavt turtall - den virker opp til 2000 rpm der turboen overtar. D4 er 4 sylindret versjon av D6 - det meste er likt D4 300 har bla ny turbo og ny topp med bedre kjøling. Lurer litt på om den er i familie med D6 435. At VP har endret turbo og topp gjør at jeg ser det som lite fornuftig å chiptune D4 260 - selvom det hevdes at de kan gi 300 hk om man gjør det (det står om chip tuning i Båtmagasinet siste utgave) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Båten ble prøvekjørt nå på fredag og det så veldig bra ut. Det er et vanvittig fint håntverk på trearbeidet som er utført. Motoren passet båten veldig bra med en enorm akselrasjon og topfart var i overkant av 33 knop. Båten gikk også veldig fint og stabilt i vannet. Har desverre ingen bilder enda da han som skulle ta disse under byggeprossene ble syk, og vi glemte våre kamera på kjøkkenbordet i Kristiansand. Heldigvis så fikk vi låne kamera i fra Skilsø, men det tar noen dager før bilder kommer. Jenta vår på 18 måneder sier Båt Båt nøn nøn hele tiden nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Så flott at alt gikk bra. Kan tenke meg at D4 300 er en fin motor i denne båten. Har dere rett aksel eller drev med mellomaksel? Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Gratulerer med ny lekker båt Skjønner godt at det er morsomt å overta en slik båt. Lykke til med nyervervelsen. Har dere rett aksel eller drev med mellomaksel? Så vidt jeg vet er mellomaksel og drev kun aktuelt i Skilsø 33 Sport, der akterkabinen gjør at motoren ikke kan plasseres bak. Med 33 knops toppfart tipper jeg at Blue_Dragon har vanlig drev-installasjon med motoren plassert akter (under akterdekket). Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
LykkelitenIV Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 (redigert) Veldig bra Blue_Dragon, det skal vel bli godt å få den hjem...... Redigert 21.Januar.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Bonus Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Gratulerer så mye med nybåten Blue_Dragon. Gleder meg til å se noen bilder og å høre mer om dine opplevelser. Tror, nei vet, at 300 motoren må være ideell som singlemontasje for planende båter rundt 29 - 33 fot. Vekt og dreiemoment spesielt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Så flott at alt gikk bra. Kan tenke meg at D4 300 er en fin motor i denne båten. Har dere rett aksel eller drev med mellomaksel? Det er drev. Arctic og FB har motoren bak som vanlig ved drev. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Gratulerer Blue Dragon! Moro! Ble imponert over toppfarten på 33 knop med D4`en. Det var meget bra. Båten veier vel 4- 4,5 eller hva? Mye støy? Jeg opplevde D4`en som noe hardere i gangen en D6`en, men du verden for en kraftpakke også denne er. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Det var veldig lite støy og vibrasjoner. Kunne nesten ikke høre at det var en 4 cyl. Faktisk var det tendenes til gromlyd til diesel og være. Kan det være den nye turboen? De siste D4 har nye motorfester som er bedre mht lyd og vibrasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Her er noen bilder, desverre i 50kb båtplassen kvalitet. Kommer sikkert noen flere senere når båten er helt ferdig og kommet hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Lekker båt dette her Er løsnignene i salongen den samme som på FB modellen? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 (redigert) Også tillykke herfra med ny båd! Der er sket en vis udvikling fra min 2002-model Er det løsningen hvor pantryet er i BB side og køkkenbordet er "forlænget" helt hen til vindueskarmen - altså modellen uden "co-pilot-sæde" i BB side? Og er der bord eller dobbeltkøje for? Fin løsning med ankerspillet gennem badeplatformen. Spillet sidder så bag den BB luge på agterplatformen? Andy Redigert 22.Januar.2008 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 FB har samme løsninger inne. Det er dog en del valg man kan gjøre selv. Båten er kontinuerlig utviklet de siste årene. Vi har valgt copilotsete for å ha seter i fartsretningen samt dobbeltkøye forran. Pantry er spesielt laget til denne båten for å få inn et 80l kjøleskap. Når det gjelder "spillet" så sitter det helt til høyre i BB luge. Ser riktig fint ut denne ankervinsjen. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Veldig bra Grattis. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Båten ved kai (trenger en vask). Sitér dette innlegget Link to post
Bjørktun Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.