Jump to content

Beskyttelse av baug


tom-ass

Recommended Posts

Ja, maritim og nettbaat har dem iallefall, til 650 og 690 kr.

 

Skruehull på hver 25'te cm. Er det bare å skru disse på da? Må jeg borre skruehullene først? Skal jeg bruke noe tetningsmasse (sika e.lign) rundt skruene? Jeg regner med at skruene ikke skal igjennom skroget da, men bør det borres først, for å hindre at ting sprekker?

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Hallais...Det heter kjølbånd, kjøljern eller stevnjern, hvertfall de tre versjonene jeg har hørt.

På Maritim har de slike og der heter de stevnjern.

Når du monterer det så må du borre hull før du skrur for ellers kan gelcoaten sprekker og da trenger det fort inn vann i laminatet.

Da jeg monterte et på en Askeladd i vår så smørte jeg på masse sikaflex nedi hullene og på selve kjølvernet slik at jeg limte og skrudde det på hvis du skjønner. Jeg bruke svart sikaflex og skroget er hvit så jeg fikk en tynn svart stripe mellom stevnjernet og skroget og den synstes jeg bare var tøff!!! :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...