tom-ass Startet 12.Desember.2007 Del på Facebook Startet 12.Desember.2007 Hva heter den lista som sitter foran på baugen for å ta imot de små "dunka" som jeg får ved brygger? Den svarte på bildet under. (Lånt bilde på finn.no) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hulda Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Bauglist. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Så enkelt ja! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Kjapt søk i 3 nettbutikker, ingen har varenavn: Bauglist. Selges det ikke? Eller er det et annet navn også? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Øya Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Det heter Stevnjern. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
tuffff Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Eller kjøljern eller baugbeskyttelse - kjært barn osv. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Maritim bla har disse. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 (redigert) Ja, maritim og nettbaat har dem iallefall, til 650 og 690 kr. Skruehull på hver 25'te cm. Er det bare å skru disse på da? Må jeg borre skruehullene først? Skal jeg bruke noe tetningsmasse (sika e.lign) rundt skruene? Jeg regner med at skruene ikke skal igjennom skroget da, men bør det borres først, for å hindre at ting sprekker? Redigert 12.Desember.2007 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Øya Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Bor hull. Legg på godt med sika og skru godt til. Det funket bra for meg tidligere. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Sleipner93 Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Hva med en baugfender? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 En baugfender er vanskelig å ha under vannlinjen... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
m/s draugen Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Satte på en slik på min forrige båt.Henvendte meg til en stål/industri butikk,og fikk dette billig.Var bare å borre på hullene og skru på Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Kan med fordel forsenke det borrede hullet i gelgoaten, så den ikke sprekker. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 http://www.keelguard.com/index.html Noen som har prøvet denne? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Ser ut som et klistremerke. Sikkert fint når du skal på stranda, men i norge er det ofte bøyer og forbudt å ankre opp på stranda! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
h2o Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 (redigert) Hva med å binde ett tau Tvers over mellom utliggerene en 1/2 meter fra brygga, så tar den imot istedet for betongkanten. Jeg ville ihvertfall brukt sikafleks e.l. i skruhullene om du monterer stevnbeslag, slik at det ikke trenger vann inn i laminatet. Redigert 12.Desember.2007 av h2o (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Hallais...Det heter kjølbånd, kjøljern eller stevnjern, hvertfall de tre versjonene jeg har hørt. På Maritim har de slike og der heter de stevnjern. Når du monterer det så må du borre hull før du skrur for ellers kan gelcoaten sprekker og da trenger det fort inn vann i laminatet. Da jeg monterte et på en Askeladd i vår så smørte jeg på masse sikaflex nedi hullene og på selve kjølvernet slik at jeg limte og skrudde det på hvis du skjønner. Jeg bruke svart sikaflex og skroget er hvit så jeg fikk en tynn svart stripe mellom stevnjernet og skroget og den synstes jeg bare var tøff!!! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Ikke juks når du gjør jobben. Vær også klar over at stevnjernene ikke varer evig. Trenger tilsyn. Er ikke få båter som har fått lekkasje pga dårlig montering, ettersyn av stevnjern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.