Jump to content

Kjøp av ny kalesje


Tine IV

Recommended Posts

Hei igjen alle sammen .Har nettopp bestilt ny kalesje til min båt .Det er jo en Sandvik 28 m/AC Den er jo med HT som alle veit. Fikk høst pris fra en av dem største innen bransjen .Og ville helst få en ny derfra da dem har lagd den gamle som står på , slik at jeg slipper masse tull .Fikk ordrebekreftelsen i dag , syntes det lissom manglet litt , så jeg sendte dem en mail og spurte hvorfor ikke kalesja til HT er nevnt .Nei den nei ,den er ikke i samme bestillingen da di fleste lar den stå på flere sesonger enn  den vanlige kalesjen .jaja bortimot det dommeste jeg har hørt .Vil vel ikke bytte kalesje , helt ny og fin  i en ny farge også la kalesje til HT være som den er , blitt pent det nei  . men hjalp ikke og si noe der  nei , skulle jeg ha til HT også var det 1300 kroner xtra . .Hva mener der om dette ? Har aldrig kjøpt ny kalesje før så dette kan jo være slik det blir gjort men jeg syntes dette høres dustete ut .har mine sterke tvil på at noen her inne bytter KUN kalesje og ikke den på HT og i værtfall når jeg bytter farge da .Salgstrix , eller er det sånn det er bare ?  

Håper noen kan være enig med meg da  , men fikk jo ordrebekreftelsen i dag  på FREDAG DEN 13 og med den flaxa jeg aldrig har så måtte det jo dukke opp noe som gjorde den fine prisen til en nesten vanlig pris .Kansje droppe hele greia og bestille den her i distriktet , blei litt sur jeg  :headbang:

 

Jaja god helg alle sammen og ta det pent  :cheers: da

 

Hilsen Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei igjen alle sammen .Har nettopp bestilt ny kalesje til min båt .Det er jo en Sandvik 28 m/AC Den er jo med HT som alle veit. Fikk høst pris fra en av dem største innen bransjen .Og ville helst få en ny derfra da dem har lagd den gamle som står på , slik at jeg slipper masse tull .Fikk ordrebekreftelsen i dag , syntes det lissom manglet litt , så jeg sendte dem en mail og spurte hvorfor ikke kalesja til HT er nevnt .Nei den nei ,den er ikke i samme bestillingen da di fleste lar den stå på flere sesonger enn  den vanlige kalesjen .jaja bortimot det dommeste jeg har hørt .Vil vel ikke bytte kalesje , helt ny og fin  i en ny farge også la kalesje til HT være som den er , blitt pent det nei  . men hjalp ikke og si noe der  nei , skulle jeg ha til HT også var det 1300 kroner xtra . .Hva mener der om dette ? Har aldrig kjøpt ny kalesje før så dette kan jo være slik det blir gjort men jeg syntes dette høres dustete ut .har mine sterke tvil på at noen her inne bytter KUN kalesje og ikke den på HT og i værtfall når jeg bytter farge da .Salgstrix , eller er det sånn det er bare ?  

Håper noen kan være enig med meg da  , men fikk jo ordrebekreftelsen i dag  på FREDAG DEN 13 og med den flaxa jeg aldrig har så måtte det jo dukke opp noe som gjorde den fine prisen til en nesten vanlig pris .Kansje droppe hele greia og bestille den her i distriktet , blei litt sur jeg  :headbang:

 

Jaja god helg alle sammen og ta det pent  :cheers: da

 

Hilsen Kaptein på Tine II

Sitat ordrebekreftelse Sandvik 28 høy HT M/AC DELT M/A.BØYLE U/B

LEVERES  M/A.BØYLE KOMPLETT SITAT SLUTT

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette høres litt dumt ut, men jeg har et lite spørsmål i denne datatid. E-post (er det lov å skive det eller heter det E-mail, språkrådet fikk jo ikke igjennom å skrive "beiken" for "bacon") og bestillinger via nettet osv. er greit nok, men hva med den gamle måten å få informasjon? Da jeg skulle ha ny kalesje snoket jeg først litt rundt på internett til jeg fant ut at Måløy Båt og Industrisøm sydde originalkalesjene til min Saga 27. Hva gjorde jeg så? Jo, - jeg brukte den gammeldagse metoden og tok en telefon (med "nymotens" mobiltelefon) til dem. Pratet så med hyggelige folk og fikk klarlagt alle fakta. Dermed var det bare å sende bestillingen via det ennå mer "nymotens" systemet, - E-mail! Jeg fikk det jeg ville ha. Jeg kan ellers bare anbefale det firmaet på det varmeste.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sitatet er  ordrebekreftelsen pr brev ,syntes dette er litt mye domt , men enda er dem litt billigere enn andre jeg ha skjekka  pris på . Hadde pris på 8200 med xtra bøyle (har liten kalesje i dag , skal ha en store ) Så kom brevet med 1300 kroner xtra hvis jeg skal ha til HT også. Blir mye ringing til mandagen , fordi jeg er litt pisst :headbang:

 

Hilsen Kaptein på Tine II som tar noen  :cheers: så jeg blir litt roligere   :wink:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei igjen

Har nettopp kjøpt ny kalesje  til vår Saga 27.  Jeg hadde en ringe runde og havnet opp hos Saga Boat på Selje. Når jeg snakket med diverse fabrikkanter var det hele tiden snakk om HT innklusiv i pris. Jeg måtte faktisk spørre spesielt om pris uten HT. Dette fordi jeg ikke ville ha med HT. Jeg har nemelig fast luke i taket istedet for kalesje.

 

Fikk den nye kalesjen i posten igår, Den er så finn at jeg nesten ikke vil sette den på båten å ødelegge den.

Vil med det samme slå ett slag for Saga Boat. Jeg kjøper alt utstyr derifra. Konkuranse dyktig på pris en utrolig service og ikke minst kjempekvalitet.

Hilsen Smaapala

 

PS Kann ikke kalle meg Kaare lenger, da andre bruker navnet  i andre fora og skriver saker som jeg ikke kan stå for

 

Ha en god helg

Link to post
Share on other sites

Har snakket med kalesjemannen i Kristiansand i dag og han beklaget så meget at dem ikke hadde opplyst om at ikke HT'en var med i samme pris .Kom med en forklaring at det var så mange som ikke hadde det på (luker i steden) pluss at mange ikke byttet HT sammtidig da ikke di blei så fort stygge .Jaja mange måter å si det på .Men da ingen kan levere til påske + at dem jeg bestiller av har jo laget den som står på , så skulle alt passe rett på (håper jeg ) Jeg får kalesje +HT og en ny bøyle da jeg har bestilt den nye store typen med frakt for rett under 10.000 lapper og det trur jeg er en ok pris .

Men til andre som har HT , spør slik jeg gjorde så er du sikker på hva du får og betaler for

Må innrømme at jeg blei rimelig sint , liker ikke sånt tull jeg  :cheers:

 

Hilsen Kaptein på  Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...