Crescent 535 HT Startet 12.Desember.2007 Del på Facebook Startet 12.Desember.2007 Jeg demonterte lokket for termostaten og så til min overraskelse at det var to termostater der. De er like. Jeg syntes det var rart, for jeg har ikke hørt om det før. Når jeg i tillegg kikket i brukerhåndboken var det bare avbildet en termostat i det hullet som er lengst borte fra eksosutløpet. Skal det være termostat i begge hullene? Kanskje har en tidligere eier satt i begge hullene uten å være sikker på om det skal være slik? Dette høres jo litt rart ut, og noen synes kanskje jeg spør som en tulling, men er det noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 12.Desember.2007 Del på Facebook Svart 12.Desember.2007 Ja det skal være to stykk i denne har samme motor selv.Hvorfor ja si det? MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Crescent 535 HT Svart 13.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Ok. Jeg reagerte bare litt når jeg bare kunne se en i servicemanualen. Takker... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Båten er kanskje ny for deg. Jeg hadde tilsvarende i en Viskund for noen år siden (saltvannskjølt), fant ut at jeg var nødt å ta ut begge termostatene hver høst før gjennomkjøring med frostvæske. Dette fordi motoren ikke blir varm på 30 sekunder og da slipper ikke frostvæsken til der den skal.... Dessuten er det kjekt å få renset termostatene og satt de inn med litt crc slik at de ikke "setter seg" i løpet av vinteren. Husk at det er en tappekran under manufoilen og en på siden av blokka. Disse bør åpnes før vinteren for derenering. Det er tynt gods i disse motorene så de tåler lite frostsprengning. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hasla 26 Svart 13.Desember.2007 Del på Facebook Svart 13.Desember.2007 Men en ting til hvis du en eller annen gang skal bygge om til ferskvann da trenger du bare den ene.For da blender du den ene slangen,og setter i bare en eller bytter den til høyere tempratur nærmest motoren.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Crescent 535 HT Svart 14.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 (redigert) Hever denne litt, jeg. Hva med motor/girolje? Jeg leste i manualen, men forstod ikke helt hva som menes. Hva gjør dere? Bruker dere samme olje på gir og motor? Evt. Hvilke? Redigert: Jeg har jo spurt om dette før. Fikk gode svar da Redigert 14.Desember.2007 av Jostein_Nidelv 24 '81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 Nei motor olje anbefaler dem 15/40,men går med 10/40 til gearet bruker du Aft mener jeg men det står på denne side https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=21369 MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.