Walter_S Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 (edited) På oppfordring fra Tobias, en kar fra Bremen / Tyskland, legger jeg ut en liten appell her: ............Could you be so kind and ask in the forum, if somebody has experience with the GA. I am afraid not all members are looking for the english forum. .......... AND please do not stop to advise me. I am sure I can learn a lot from you and from the BEST BOAT FORUM in this galaxy!!! Greetings Vedkommende Tobias har nettopp kommet over, og kjøpt seg, en eldre livbåtmotor i Tyskland. Det viser seg at det er en Sabb GA av ukjent alder. GA'en er, ettermin mening, en luftavkjølt G-modell på 12 hk. med noen endringer og en diger kjølekappe på utsiden. Er det noen her inne som har erfaring / kunnskap om denne motoren og føler seg kallet til å hjelpe vedkommende litt med info? Svein_Ha og jeg har hittil prøvd å komme med en del tips, men det hadde vært ønskelig med en bredere deltagelse. Flere hoder = bedre diskussjon! Link til Tobias sitt innlegg: Sabb GG into GAG Edited December 14, 2007 by Walter_S (see edit history) 0 Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
slettet Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 (edited) så vidt jeg vet er dette en typisk livbåtmotor - luftkjøling = mye mindre komplisert og mye mindre å ta hensyn til og v-e-l-d-i-g driftsikkert til nødbruk. lurer på om jeg har hørt at det er noen Deutz komponenter inne i bildet men dette er vagt. kan vel også ta kontakt med SABB på: <firmapost@sabb.no> Edited December 15, 2007 by The Scrutinizer (see edit history) 0 Quote Link to post
slettet Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 manualen for denne motoren finnes på sabb sin hjemmeside over nedlastbare manualer: (norsk og engelsk) manual: http://www.sabb.no/eng/viewfile.aspx?id=74 side med alle nedlastbare manualer: http://www.sabb.no/eng/ZonePg.aspx?parentzone=13&zone=23 0 Quote Link to post
Recommended Posts