Jump to content

Motorerfaring VP 41B?


qantor

Recommended Posts

Ikke MS4, nei vel, og hva legger du i det?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Er Volvo Penta motorer blitt trygge og kjøpe og nå. dett viste jeg ikke ja ja en lærer stadig noe nytt

Dette var jo et faglig godt innlegg i tråden.

Hvis du tenker på volvo sin D serie så snakker vi her om en helt annen modell i fra volvo. 41b er en god maskin og har den fått et godt stell så er den et rygt kjøp.

Link to post
Share on other sites

Har selv ikke hatt AQAD41B men var tidligere på jakt etter båt med denne maskinen. Dette skal være en svært god motor og en av de bedre diesel motorer med høy effekt og lav vekt som VP har levert.

 

Som du alt har fått info om så sjekker du tilastanden på motor og service historie. Ser dette bra ut er det et trygt kjøp.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jag körde 12000 sjömil med en TAMD41B från 1990 i min Nimbus 3000 och enda problemet var att det vid ett tillfälle blev lite läckage kring ett par av spridarna. Men det var ganska billigt att avhjälpa. I övrigt en trogen arbetshäst med beprövad konstruktion och inte alltför uppskruvad litereffekt. Tog ingen olja, men lite vatten brukade försvinna ut i skvallerröret om man körde med högt effektuttag. Mjuk och behaglig gång.

 

Backslaget MS4 fungerade oxå ua hela tiden men det smäller mer än som är njutbart när man lägger i växel och konkopplingen går i. Men det skall vara så enligt expertisen. Inget under av elegans i funktionen...

Link to post
Share on other sites

Se etter hvilket gir motoren er utsyrt med, er en fordel hvis det ikke er ms4

Dette utsagnet hadde jeg ikke brydd meg så mye om. Bare så det er nevnt. MS4-gearet har fått en del pepper, men jeg vet ikke om det er så mye dårligere enn andre gear. Er man nøye med oljeskift på intervallene så tror jeg det går lenge. Har selv 41A-motoren med dette gearet i min båt, og det har så langt fungert helt uten problemer. Og det har forøvrig motoren også. Til tross for noe over 2000 timer på telleren. Det eneste som kunne vært bedre, er mindre røyk fra motoren, spesielt ved oppstart. Men det er som nevnt tidligere, bedret på nyere modeller.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...