qantor Startet 14.Desember.2007 Del på Facebook Startet 14.Desember.2007 Hei! Er det trygt å kjøpe båt med Volvo 41B ombord? 200 hk. Gjelder en Scand Adriatic. Kjempeflott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 41B er en kjempemotor. men du må vurdere antall timer og vedlikehold utført. Sjekk etter oljelekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 Se etter hvilket gir motoren er utsyrt med, er en fordel hvis det ikke er ms4 Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 Ikke MS4, nei vel, og hva legger du i det? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Terje Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 Adriatic er en helplaner med drev... 41B motoren bør være trygg å kjøpe, pass bare på at den har fått det nøvendige vedlikehold, som den krever. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Tallisman Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Er Volvo Penta motorer blitt trygge og kjøpe og nå. dett viste jeg ikke ja ja en lærer stadig noe nytt Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Er Volvo Penta motorer blitt trygge og kjøpe og nå. dett viste jeg ikke ja ja en lærer stadig noe nytt Dette var jo et faglig godt innlegg i tråden. Hvis du tenker på volvo sin D serie så snakker vi her om en helt annen modell i fra volvo. 41b er en god maskin og har den fått et godt stell så er den et rygt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Har selv ikke hatt AQAD41B men var tidligere på jakt etter båt med denne maskinen. Dette skal være en svært god motor og en av de bedre diesel motorer med høy effekt og lav vekt som VP har levert. Som du alt har fått info om så sjekker du tilastanden på motor og service historie. Ser dette bra ut er det et trygt kjøp. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Terje Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Er Volvo Penta motorer blitt trygge og kjøpe og nå. dett viste jeg ikke ja ja en lærer stadig noe nytt Da var du veldig heldig, denne dagen, du lærte noe nytt... Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
ebonita Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Jag körde 12000 sjömil med en TAMD41B från 1990 i min Nimbus 3000 och enda problemet var att det vid ett tillfälle blev lite läckage kring ett par av spridarna. Men det var ganska billigt att avhjälpa. I övrigt en trogen arbetshäst med beprövad konstruktion och inte alltför uppskruvad litereffekt. Tog ingen olja, men lite vatten brukade försvinna ut i skvallerröret om man körde med högt effektuttag. Mjuk och behaglig gång. Backslaget MS4 fungerade oxå ua hela tiden men det smäller mer än som är njutbart när man lägger i växel och konkopplingen går i. Men det skall vara så enligt expertisen. Inget under av elegans i funktionen... Sitér dette innlegget Link to post
miniclubman Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Har selv en aqad 41A som er identisk med B motoren bare at denne er den eldre utgaven. Er meget fornøyd og har bare hatt nødvendig vedlikeholdt og noen få småting, ellers meget god motor!!! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 16.Desember.2007 Del på Facebook Svart 16.Desember.2007 Se etter hvilket gir motoren er utsyrt med, er en fordel hvis det ikke er ms4 Dette utsagnet hadde jeg ikke brydd meg så mye om. Bare så det er nevnt. MS4-gearet har fått en del pepper, men jeg vet ikke om det er så mye dårligere enn andre gear. Er man nøye med oljeskift på intervallene så tror jeg det går lenge. Har selv 41A-motoren med dette gearet i min båt, og det har så langt fungert helt uten problemer. Og det har forøvrig motoren også. Til tross for noe over 2000 timer på telleren. Det eneste som kunne vært bedre, er mindre røyk fra motoren, spesielt ved oppstart. Men det er som nevnt tidligere, bedret på nyere modeller. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 16.Desember.2007 Del på Facebook Svart 16.Desember.2007 Som andre tidligere har sagt: Antageligvis en av de beste Volvo har laget. Har ikke hatt 41 motoren men to stk 40. Har bare hørt godord om 41. Lykke til. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Cutty Sark Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Har 2 stykker 41B. Enkle motorer uten all verdens nymotens elektronisk krims krams som fusker. Fungerer meget bra og kan anbefales forutsatt at de har fått normalt stell opp gjennom årene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.