Jump to content

Små skøyter, hvordan er plassen?


Sleipner93

Recommended Posts

Jeg sitter som altid å titter litt på båter og drømmer meg bort.. :lol: Jeg har i det siste fått sansen for små skøyter på rundt 30 fot.. Ta fek.s denne som eksempel. Hvordan er det med plass i slike?? Først under dekk, jeg antar det ikke er ståhøyde under dekk, men kan man "kravle" seg bak til motoren feks? Er det dårlig med plass i disse skøytene? Er dette en bra båt til å reise på tur med? :smiley:

 

Styrehuset blir jo litt lettere å se for seg, her finnes det vel nedgang til maskin i noen??

 

Er det noen som har bilder av slike skøyter hvordan det ser ut inni et slikt styrehus og under dekk?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Styrhuset blir ganske trangt, men det er vel ofte montert rattpumpe som gjør att man også kan styre fra utsiden.

I forpiggen vil jeg tro det er ståhøyde. og ok plass til og sitte 4 personer

 

I Aurora hadde jeg salong i forpiggen, ikke ståhøyde dog.

Og styrhuset var det plass til 2 om man var glad i hverandre.

Aurora var nok ikke større enn 24-25 fot.

 

Aurora så litt ut som en pølsebod :wink:

 

Aurorafrasiden.jpg

 

Ville heller gått for denne jeg

Sjark

Link to post
Share on other sites

Ta fek.s denne som eksempel. Hvordan er det med plass i slike??

Er greit med plass i en slik en, forpiggen vil typisk ha salong og bysse med ok plass til fire. Lasterommet (midten) vil være veldig lavt, men f.eks ok til køyer eller ting man vil ha med (bord, stoler, teiner. grill etc). Styrehuset er forskjellig utformet, den vi hadde tak i hadde wc i styrehuset og luke ned til maskinrom. Det var også luke foran maskinrom så man kunne krype till til lasterom. Helt akter var det et sturom til tauverk ol.

Link to post
Share on other sites

Tenker du på å bygge om lasterommet? Jeg tror det blir "krøbelt". Det går kanskje å lage en køye på tvers rett bak trappen/stigen i den originale salongen, og beholde mesteparten av lasterommet. Det kan forresten være godt å ha siden der er løftebom rett over luka på dekk.

 

Ellers tror jeg en slik lugar kan bli liten for bruk til salong for 4 stykker.

 

Inngang til motor er ofte fra en dør på utsiden av styrehuset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...